Browsing Onomázein: Revista de Linguística, Filología y Traducción by Title
Now showing items 403-422 of 1095
-
Hacia una descripción prosódica del español culto de Santiago de Chile: resultados de una investigación
. Onomázein ; No. 5 (2000); 95-106 -
Hacia una lexicografía realista
. Onomázein ; No. 3 (1998); 271-287 -
HAROLD SOMERS (ED.): COMPUTERS AND TRANSLATION: A TRANSLATOR’S GUIDE.
. Onomázein ; No. 11 (2005): Junio; 223-226 -
Headlines’ translation through the ideological square and the polarisation of us and them: a first approach
. Onomázein ; Núm. 58 (2022): Diciembre; 103-120 -
Health tourism: webpages and translation analysis
. Onomázein ; Número Especial VII: Discurso turístico, lenguas y traducción; 41-62 -
Henri-René Lenormand’s reception in the early twentieth century Spain
. Onomázein ; No. 42: 2018; 74-101 -
Historical Genres and the Construction of Historical Meaning: a case study of History major students
. Onomázein ; Número especial I: IX Congreso de ASFAL (Asociación de Lingüística Sistémico Funcional de América Latina); 138-160 -
Historical language characteristics and mistakes in the interpretation and reading of colonial sources: kingdom, country, province, nation.
. Onomázein ; No. 32: 2015; 1-10 -
Historical-discursive considerations about some consecutive connectors on Bible translations into Spanish from 13th to 16th century
. Onomázein ; No. 36: 2017; 25-60 -
Holger Siever: Übersetzen und Interpretation. Die Herausbildung der Übersetzungswissenschaft als eigenständige wissenschaftliche Disziplin im deutschen Sprachraum von 1960 bis 2000
. Onomázein ; No. 25 (2012): Junio; 385-391 -
Homo translator
. Onomázein ; No. 1 (1996); 213-219 -
Hoven, René. "Lexique de la prose latine de la Renaissance" (Leiden - New York - Köln: E. J. Brill, 1993; XXXII + 427 págs.)
. Onomázein ; No. 1 (1996); 220-224 -
HOW DO CHILDREN UNDERSTAND STATEMENTS? POSSIBLE INFLUENCES OF TRANSPARENCY AND FAMILIARITY
. Onomázein ; No. 17 (2008): Junio; 95-111 -
How do the posthumans of the 21st century understand written discourse?
. Onomázein ; No. 56 (2022): June; 100-121 -
How to enhance primary school EFL-teacher curriculum-design competences: the Competence Unit Design Model (CUD Mod)
. Onomázein ; Número especial VI: Investigación en enseñanza de lenguas desde una perspectiva global ; 44-63 -
“How would you prefer education to be regarding languages?” Mexican students’ language attitudes
. Onomázein ; Número especial III: Las lenguas amerindias en Iberoamérica: retos para el siglo XXI; 35-57 -
"Humanist comedies" Gary R. Grund (Editor y traductor) (Cambridge, Massachusetts: The I Tatti Renaissance Library, Harvard University Press, 2005; XXX + 465 págs.)
. Onomázein ; No. 13 (2006): Junio; 211-214 -
Humberto López Morales: "La aventura del español en América
. Onomázein ; No. 4 (1999); 493-495