Paideia: Revista de Educación: Recent submissions
Now showing items 21-40 of 336
-
Relevance of premature school start in early childhood: A curr iculum approach
Paideia; Núm. 68 (2021); 137-156. -
Motivational strategy for teaching reading and writing in students with intellectual disabilities
Paideia; Núm. 68 (2021); 157-176. -
Educational innovation in higher education. Faculty members and directors’ beliefs and practices
Paideia; Núm. 68 (2021); 107-135. -
Liderazgo educacional en ruralidad: Estudio de un caso chileno en el contexto Del proyecto internacional ISSPP
Paideia; Núm. 68 (2021); 45-75. -
Participación de las familias migrantes en los procesos de inmersión lingüística escolar
Paideia; Núm. 68 (2021); 17-43. -
Editorial
Paideia; Núm. 68 (2021); 9-15. -
El Problem based learning (PBL ) as a methodological strategy for teaching the nursing process in undergraduate nursing
Paideia; Núm. 67 (2020); 169-190. -
Teaching practices and professional training in Basic Education
Paideia; Núm. 67 (2020); 141-167. -
Internationalization strategies of Chilean higher education for the development of a positive cooperation
Paideia; Núm. 67 (2020); 51-88. -
“Stout beer for men, and lager beer for women”: an aNalysis of sexist language and gender stereotypes in ELT textbooks used in Chile
Paideia; Núm. 67 (2020); 17-50. -
Students’ perceptions of the teaching-learning process ass ociated with the guided use of Aleks technological platform in times of pandemic
Paideia; Núm. 67 (2020); 89-116. -
The relationship between theory and practice in the field of Didactics. Past reflections and current projections
Paideia; Núm. 67 (2020); 117-139. -
Editorial
Paideia; Núm. 67 (2020); 9-15. -
Waissbluth, Mario. (2018). Educación para el siglo XXI. El desafío latinoamericano. Santiago: Fondo de cultura económica. ISBN 978-956-289-173-8.
Paideia; Núm. 66 (2020); 191-194. -
Prácticas evaluativas en educación superior
Paideia; Núm. 66 (2020); 17-47. -
Análisis de los estereotipos de género y sus implicaciones en la elección profesional de un grupo de educadoras de nivel inicial
Paideia; Núm. 66 (2020); 167-189. -
La falacia de la educación intercultural: un análisis de la legislación educativa cultura y relaciones de poder político en Bolivia
Paideia; Núm. 66 (2020); 133-166. -
La creatividad como factor para el éxito académico y la calidad de vida de estudiantes universitarios
Paideia; Núm. 66 (2020); 49-71.