Revista Signos: Estudios de Lingüística: Recent submissions
Now showing items 101-120 of 200
-
Characterization of language in the linguistic variants of Primary Progressive Aphasia
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 53, Núm. 102 (2020): Marzo. -
Lexical-semantic ability in Alzheimer’ disease: A study of verbal fluency with semantic categories
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 53, Núm. 102 (2020): Marzo. -
Las respuestas de los niños en discusiones argumentativas relacionadas con las reglas y normas de los padres
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 53, Núm. 102 (2020): Marzo. -
Identification of input text characteristics that interfere with comprehension of second language listening texts
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 53, Núm. 102 (2020): Marzo. -
Speech style in direct discourse as a strategy for gender construction in stand-up comedy
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 53, Núm. 102 (2020): Marzo. -
Autobiographical narrative and reminiscences in Costa Ricans with Alzheimer
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 53, Núm. 102 (2020): Marzo. -
Discourse relations analysis as a resource for Alzheimer´s disease monitoring
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 53, Núm. 102 (2020): Marzo. -
Textual foundation in the Corpus del español del siglo XXI (CORPES) of obsolescent Americanism. Variables of a case study
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 53, Núm. 102 (2020): Marzo. -
The learning and teaching of Spanish as a heritage language through community service-learning in New York City
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 52, Núm. 101 (2019): Diciembre. -
Heritage language learners and Spanish for specific purposes: Bridging the gap through community service learning
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 52, Núm. 101 (2019): Diciembre. -
Epistemic incongruence, intensifying particles and information elaboration
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 52, Núm. 101 (2019): Diciembre. -
A sociocultural case study in translation as service-learning: Shaping the professional profile of Spanish heritage language learners and understanding their sense of multiculturalism
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 52, Núm. 101 (2019): Diciembre. -
Challenges and opportunities for heritage language learners in interpreting courses in the U.S. context
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 52, Núm. 101 (2019): Diciembre. -
Toward a framework for heritage learner service learning in languages for specific purposes
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 52, Núm. 101 (2019): Diciembre. -
The presence of elements of connection in narrative productions written in a sample of schoolchildren from Santiago de Chile
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 52, Núm. 101 (2019): Diciembre. -
Approximative, ponderative and affective ‘su’ of speakers in Santiago, Chile: A grammatical and sociolinguistic study
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 52, Núm. 101 (2019): Diciembre. -
The role of the pragmatic expectation of consistency in the resolution of the repeated definite reference during dialogue
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 52, Núm. 101 (2019): Diciembre. -
The aspectual periphrasis ‘estar’ + gerund in Child Spanish. In between previous knowledge and the influence of the inpu
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 52, Núm. 101 (2019): Diciembre. -
Intercultural competence development via service-learning in Spanish for the professions
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 52, Núm. 101 (2019): Diciembre. -
Concordant use of the existential verb ‘haber’ (there is/are) in the written language of learners of Spanish as a foreign language
Revista Signos. Estudios de Lingüística; Vol. 52, Núm. 101 (2019): Diciembre.