Consejo Nacional de Educación: Recent submissions
Now showing items 41-60 of 1174
-
Presentación
Calidad en la Educación; No. 54 (2021): Revista Calidad en la Educación; 4-8. -
Relationship between Self Esteem and Emotional Regulation Strategies among Gifted Students participating in a Chilean Extracurricular Enrichment Program
Calidad en la Educación; No. 55 (2021): Revista Calidad en la Educación. -
Women Who Choose Science: How Self-efficacy, Outcome Expectations, Barriers and Support Perceived Influence the Career Choice
Calidad en la Educación; No. 54 (2021): Revista Calidad en la Educación; 271-302. -
State of Cross-Cultural Competencies Development among Students from the Faculty of Medicine at Universidad Católica del Norte in Chile
Calidad en la Educación; No. 54 (2021): Revista Calidad en la Educación; 303-308. -
Collaboration and Leadership Roles for School Improvement: A Case Study through Social Network Analysis
Calidad en la Educación; No. 54 (2021): Revista Calidad en la Educación; 107-142. -
Schoolification of Early Childhood Education in Chile: Agreements among Actors in the Field on its Definition, Causes and Proposals
Calidad en la Educación; No. 54 (2021): Revista Calidad en la Educación; 143-172. -
Determinants for Over-duration in Higher Education in Chile
Calidad en la Educación; No. 54 (2021): Revista Calidad en la Educación; 212-244. -
Challenges for the Citizen Education in Chile: Opportunities and Limitations Analysis in the Developing of an Education for Global Citizenship within the New Curriculum Bases for Junior and Senior Years
Calidad en la Educación; No. 56 (2022): Revista Calidad en la Educación; 41-77. -
Challenges of Quality Assurance for Vocational Education and Training institutions Facing the Mandatory Accreditation System in Chile.
Calidad en la Educación; No. 56 (2022): Revista Calidad en la Educación; 5-40. -
Accompanying practices of tutors in pedagogy programs: analysis of the quality assurance and certification devices of terminal learning
Calidad en la Educación; No. 53 (2020); 182-218. -
Setting Predictor Variables to Generate an Early Dropout Prediction Model for First-year University Students. Analysis of a Sample of First-year Students Beneficiaries of the Academic Leveling Scholarship in a Public University in Chile
Calidad en la Educación; No. 54 (2021): Revista Calidad en la Educación; 12-45. -
Interculturality and Teaching Practices in History, Geography and Social Sciences in Schools with a High Percentage of Migrant Students in the District of Santiago
Calidad en la Educación; No. 52 (2020): Calidad en la Educación; 49-80. -
Mentoring Practices for the Insertion of New Teachers: Analysis of Four Chilean Cases at the Beginning of the Process
Calidad en la Educación; No. 52 (2020): Calidad en la Educación; 12-48. -
University Outreach and Academic Recognition Mechanisms
Calidad en la Educación; No. 52 (2020): Calidad en la Educación; 296-323. -
School leadership for education quality: findings from an emerging field of study
Calidad en la Educación; No. 51 (2019): Liderazgo Escolar en Chile; 10-14. -
Overview
Calidad en la Educación; No. 51 (2019): Liderazgo Escolar en Chile; 8-9. -
Analysis of the Scientific Productivity and Technical Efficiency of Chilean Universities
Calidad en la Educación; No. 54 (2021): Revista Calidad en la Educación; 245-270. -
Political Socialization and Citizenship Education in Chile: An Analysis from a Gender Perspective
Calidad en la Educación; No. 54 (2021): Revista Calidad en la Educación; 73-106. -
Overview
Calidad en la Educación; No. 53 (2020); 1-4. -
Perceptions about accreditation and quality management in Higher Education. Development of a Spanish-language questionnaire with a sample of academics from a private university
Calidad en la Educación; No. 53 (2020); 321-363.