Revista Reflexión e Investigación Educacional: Recent submissions
Now showing items 121-140 of 144
-
El desarrollo profesional continuo en profesores y profesoras en Chile: ¿Entramado en la política de accountability?
. Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 3 Núm. 2 (2021): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 123-137 -
Cultura y desempeño organizacional: contrastes entre liceos de alto y bajo puntaje simce en Ñuble
. Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 3 Núm. 2 (2021): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 83-101 -
Valor formativo de la historia en la escuela: su estudio a través del código disciplinar
. Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 3 Núm. 2 (2021): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 139-149 -
Educación ambiental, patrimonial e intercultural. Una mirada triádica, a través de una agenda de investigación
. Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 3 Núm. 2 (2021): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 103-119 -
Agents involved in the social representations of teachers on critical thinking
. Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 4 Núm. 1 (2021): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 50-62 -
Functional behavior assessment: a crucial tool in designing individualized behavioral support plans
. Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 4 Núm. 1 (2021): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 16-29 -
Editorial
. Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 4 Núm. 1 (2021): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 8-10 -
Examining adaptations to Check In Check Out (CICO) intervention in school contexts: A systematic review
. Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 4 Núm. 1 (2021): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 100-112 -
Social imaginaries of higher education and new meanings of university students in the pandemic’ context
. Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 4 Núm. 1 (2021): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 82-99 -
Booktube as a pedagogical resource for learning in Higher Education
. Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 4 Núm. 1 (2021): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 158-165 -
Maths for young people with Asperger Syndrome in Secondary Education. Bibliometric analysis (2010 - 2021)
. Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 4 Núm. 1 (2021): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 64-80 -
Correlation between cognitive, metacognitive and motivational skills of critical thinking in university students
. Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 4 Núm. 2 (2022): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 15-27 -
The relevance of emotional autonomy in family and educational contexts
. Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 4 Núm. 1 (2021): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 144-155 -
The new teachers as a product of positive education
. Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 4 Núm. 1 (2021): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 130-142 -
Towards an educational project focused on communities
. Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 4 Núm. 1 (2021): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 116-129 -
Editorial
. Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 4 Núm. 2 (2022): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 9-10 -
The historical school discipline as a projection of Eurocentric modernity: A reflection from decoloniality
. Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 4 Núm. 2 (2022): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 97-107 -
Social, legal-normative representations on education: Inclusion, quality and equity of the Chilean educational system
. Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 4 Núm. 2 (2022): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 57-72 -
Beliefs about creativity in Physical Education teachers in Training
. Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 4 Núm. 2 (2022): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 41-56 -
Intercultural education in the teaching of natural sciences: a challenge for equal opportunities
. Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 4 Núm. 2 (2022): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 121-131