Browsing Pensamiento Educativo by Subject "educación"
Now showing items 1-19 of 19
-
A new road from A to Z: teaching and learning literacy in 19th century chilean primary school
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 47 Núm. 2 (2010): Dos siglos de educación: historia de Ideas,...; 265-284. -
A Cosmopolitan Spirit, or Life as Education: Octavio Paz and Rabindranath Tagore
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 51 Núm. 1 (2014); 6-21. -
Academic Drift in Brazilian Education
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 48 Núm. 1 (2011); 15-27. -
Educación, diversidad y cambio de valores
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 37 Núm. 2 (2005): Diversidad y educación social; 64-83. -
Education and Citizenship in Times of Crisis: a Field in Search of New Horizons
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 60 Núm. 2 (2023): Ciudadanía y educación en tiempos de crisis democrática y global. -
Going Beyond Non-Sexist Education: Contributions from Intersectional Feminist Pedagogies
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 56 Núm. 1 (2019): Feminismo, Género y Educación; 1-15. -
ICT for schools’ policies challenges
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 40 Núm. 1 (2007): Políticas y estrategias de mejoramiento de la calidad de la educación; 373-390. -
Is there any possibility for diversity to triumph?
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 37 Núm. 2 (2005): Diversidad y educación social; 16-26. -
Metamorphosis of public regulation in Chilean school education: towards a post-neoliberal state
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 46 Núm. 1 (2010): Dos siglos de educación: historia de Ideas,...; 63-91. -
PISA and its impact on education policy in the last sixteen years
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 53 Núm. 2 (2016). -
Relaciones de género en la escuela rural. Una mirada desde colombia
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 37 Núm. 2 (2005): Diversidad y educación social; 251-262. -
Social Cognition and Education: Theory of Mind
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 53 Núm. 1 (2016). -
Social demand for education? Statistics, society and literacy in the National Census of 1854
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 47 Núm. 2 (2010): Dos siglos de educación: historia de Ideas,...; 303-316. -
Specifically designed for education: the physical space used by the public primary school in Chile (1883-1915)
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 47 Núm. 2 (2010): Dos siglos de educación: historia de Ideas,...; 285-301. -
Student Perceptions of Secondary School in Latin America. Relations, Belonging, and Valuation of School Knowledge in Late Modernity.
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 58 Núm. 1 (2021). -
Studies on the Family-School Relationship (2008-2018). An Analysis of Academic Production in Spanish
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 58 Núm. 2 (2021): Lenguajes para el Aprendizaje. -
The Chilean school curriculum reform: between creative tensions and necessary consensus
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 40 Núm. 1 (2007): Políticas y estrategias de mejoramiento de la calidad de la educación; 313-333. -
The Processes of Assessment and Decision-Making in the Development and Learning of Infants in the Junta Nacional de Jardines Infantiles of the Metropolitan Region of Chile
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 57 Núm. 1 (2020); 1-20. -
What is Bildung? The Everlasting Attractiveness of a Fuzzy Concept in German Educational Theory
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 51 Núm. 1 (2014); 35-45.