Now showing items 1101-1120 of 1372

    • Learning Strategies: A Theory and Its Field Experience 

      Truffello, Irene; Pontificia Universidad Católica de Chile; Pérez, Fernando.. Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 16, No 1 (1995): Educación media; 115-129
    • Teacher's Training Curriculum 

      Gysling, Jacqueline; Pontificia Universidad Católica de Chile. Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 16, No 1 (1995): Educación media; 227-244
    • Cognitive Psychology and Education: School Intelligence and Quality of Learning 

      Bravo, Luis; Profesores e investigadores del Departamento de Educación Especial de la Facultad de Educación de la Pontificia Universidad Católica de Chile.; Orellana, Eugenia; Profesores e investigadores del Departamento de Educación Especial de la Facultad de Educación de la Pontificia Universidad Católica de Chile.. Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 15, No 2 (1994): Enfoques congnitivos; 107-124
    • Metalinguistic Conscience and Reading Decoding 

      Bermeosolo, Jaime; Profesor de la Facultad de Educación de la Pontificia Universidad Católica de Chile.. Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 15, No 2 (1994): Enfoques congnitivos; 73-106
    • Equity and Diversity in Selective Universities: Experiences of Students Admitted to Health Majors via Equity Programs 

      Sobrero, Viviana; FACULTAD DE MEDICINA. UNIVERSIDAD DE CHILE; Lara-Quinteros, Rodrigo; FACULTAD DE MEDICINA. UNIVERSIDAD DE CHILE; Méndez, Paola; FACULTAD DE MEDICINA. UNIVERSIDAD DE CHILE; Suazo, Bárbara; FACULTAD DE MEDICINA. UNIVERSIDAD DE CHILE. Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 51, No 2 (2014); 152-164
    • Technology-supported Learning: Critical Analysis and Future Perspectives 

      De Corte, Erik; Doctor en Ciencias de la Educación, Director del Center for Instructional Psychology and Technology (CIP & T), Universidad de Leuven, Bélgica.. Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 15, No 2 (1994): Enfoques congnitivos; 125-149
    • Philosophy for Children: Something more than Developing Abilities and Reasoning 

      Vicuña, Ana María; Profesora de Filosofía (UC), Master en Lenguas Clásicas (U. Estatal de Pennsylvania, USA), Instructora del Programa de Filosofía para Niños, Docente e Investigadora de la Facultad de Filosofía de la Pontificia Universidad Católica de Chile.. Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 15, No 2 (1994): Enfoques congnitivos; 177-195
    • Cognitive Approaches for University Education 

      Letelier, Mario; Ingeniero Civil Mecánico y Ph. D. Director del Centro de Investigación en Creatividad y Educación Superior de la Universidad de Santiago de Chile. Preside la Sociedad Chilena de Educación en Ingeniería. Investigador en las áreas de Educación Superior, Creatividad y Bioingeniería.. Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 15, No 2 (1994): Enfoques congnitivos; 151-175
    • Multiple Intelligence Theory and Its' Educational Implications 

      Himmel, Erika; Profesora de la Facultad de Educación, Pontificia Universidad Católica de Chile.. Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 15, No 2 (1994): Enfoques congnitivos; 197-217
    • Cognitive Demands of Adolescents' Written Expression Development 

      Sequeida, Julia; Profesores e Investigadores de la Facultad de Educación de la Pontificia Universidad Católica de Chile y Universidad Internacional S.E.K., respectivamente.; Seymour, Guillermo; Universidad SEK. Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 15, No 2 (1994): Enfoques congnitivos; 219-236
    • Secondary Education Structure 

      Cariola, Leonor; Pontificia Universidad Católica de Chile. Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 16, No 1 (1995): Educación media; 13-35
    • Reflections on the State's Role in Teachers' Training and Improvement 

      Castro, Eduardo; Profesor de Filosofía con estudios de Postgrado en Chile y Estados Unidos.. Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 14, No 1 (1994): Formación de profesores; 51-72
    • Towards a Multidimensional Proposition in the Formation of Teachers 

      Ahumada, Pedro; Profesor Universidad Católica de Valparaíso.. Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 14, No 1 (1994): Formación de profesores; 73-85
    • Proximal Developmental Zone as an Instrument for Educational Action and Reflection 

      Villalón, Malva; Profesora de la Facultad de Educación de la Pontificia Universidad Católica de Chile. Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 15, No 2 (1994): Enfoques congnitivos; 63-72
    • Effective School and Creative Teachers: A Realistic Bet? 

      Vaccaro, Liliana; Doctora en Educación, University of Wales College of Cardiff. Docente e Investigadora de la Facultad de Educación, Pontificia Universidad Católica, Investigadora Educacional del Programa Interdisciplinario de Investigaciones en Educación (PIIE).. Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 14, No 1 (1994): Formación de profesores; 107-122
    • Culture and Cognition. Educational Perspectives 

      Lennon, Oscar; Doctor en Ciencias de la Educación de la Universidad de Paris. Actualmente, Profesor Investigador de Socio antropología en la Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación.. Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 15, No 2 (1994): Enfoques congnitivos; 43-61
    • Teacher's Training and Improvement in a Culture with a New Logic Based on Computing and on the Image 

      Domínguez, María Paulina; Profesora de Psicopedagogía, candidata a Doctorado en Educación, Investigadora en efectos de televisión.. Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 14, No 1 (1994): Formación de profesores; 123-146
    • Social Importance and Effects of a Teaching Career 

      Abrile, María Inés; Ministra de Cultura y Educación. Prov. de Mendoza, Argentina 1989-1992. Actualmente, asesora del Ministerio de Educación de Argentina.. Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 14, No 1 (1994): Formación de profesores; 147-171
    • Using Cognitive Learning Principles to Inform Teacher Decisions about Curriculum and Instruction 

      Arredondo, Daisy; Ph. D. Universidad de Missouri, Columbia.. Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 15, No 2 (1994): Enfoques congnitivos; 29-42
    • High School Level of Teacher's Formation: Central Axes in theTransformation of Existing Models 

      Gysling, Jaqueline; Investigadora, CIDE. Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 14, No 1 (1994): Formación de profesores; 87-105