Pensamiento Educativo: Recent submissions
Now showing items 301-320 of 1372
-
Nuevas perspectivas para la mejora escolar en tiempos de crecientes políticas de estandarización y rendición de cuentas: evidencia proveniente del congreso ICSEI 2013
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 50 Núm. 2 (2013); 1-4. -
Desarrollo de los procesos reflexivos en profesores de matemática en formación desde una actividad de laboratorio: los talleres de química
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 27 Núm. 2 (2000): Comunicación, lenguaje y matemática; 69-94. -
Una experiencia didáctica en la formación de profesores para la enseñanza básica, en relación con conceptos básicos de geometría
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 27 Núm. 2 (2000): Comunicación, lenguaje y matemática; 95-126. -
Communication in Tacher's Training
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 27 Núm. 2 (2000): Comunicación, lenguaje y matemática; 35-48. -
A Review of the Anglo-Saxon Concept of Public Engagement and its Functional Equivalence to the ones of Extensión and Vinculación con el Medio
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 53 Núm. 2 (2016). -
PISA and its impact on education policy in the last sixteen years
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 53 Núm. 2 (2016). -
Inclusion in Chilean Universities: From Speech to Practices, Policies and Cultural Interactions
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 53 Núm. 2 (2016). -
Impact of a Program of Critical Thinking in High School Students in Biobío
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 53 Núm. 2 (2016). -
Factors that Affect Educational Equity in Rural Schools in Mexico
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 53 Núm. 2 (2016). -
Language Written Teaching in an Interactive Model
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 27 Núm. 2 (2000): Comunicación, lenguaje y matemática; 15-34. -
Cognitive Processes in Initial Reading Learning
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 27 Núm. 2 (2000): Comunicación, lenguaje y matemática; 49-68. -
Students’ Schooling Paths and Ability Grouping in Chilean High Schools: An Analysis of Students’ Academic Heterogeneity within Schools
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 53 Núm. 2 (2016). -
Good teachers? Voices of High School Students in Marginal Urban Settings
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 53 Núm. 2 (2016). -
Attitude towards Catholic Evangelization in Secondary School Students and Teachers’ Perception of This Educational Process in a Province of the Biobío Region
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 53 Núm. 2 (2016). -
Contexts, Methodologies, and Teacher and Indigenous Teacher Aids Partnership in the Intercultural Bilingual Education Program in Chile: A Critical Evaluation of the Current Debate
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 53 Núm. 1 (2016). -
Cooperative Learning in English Language Classes in Four Subsidized Schools in Santiago
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 53 Núm. 1 (2016). -
Teaching Practice in Contexts of Religious Plurality in Colombia
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 53 Núm. 2 (2016). -
Laudato Si’ and Ecological Education. Implications for Catholic Education
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 53 Núm. 2 (2016). -
La educación como un ministerio central de la comunidad católica
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 53 Núm. 2 (2016). -
Las TIC en la educación superior: ubicuidad, movilidad y conectividad
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 53 Núm. 2 (2016).