Pensamiento Educativo: Recent submissions
Now showing items 281-300 of 1372
-
A Model Lesson. Finland Shows that Equity and Excellence Can Co-exist in Education
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 52 Núm. 1 (2015); 136-145. -
The OFCMO Curriculum and the Programs of the Educational Reform: an Analysis from the Theories and the Curricular Conceptions
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 24 Núm. 1 (1999): Ciencia, tecnología y sociedad; 35-55. -
The Education for the Peace like Value Context of Science Teachers' Training
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 24 Núm. 1 (1999): Ciencia, tecnología y sociedad; 99-130. -
A Model for the Didactic Instrumentation and the STS Perspective
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 24 Núm. 1 (1999): Ciencia, tecnología y sociedad; 57-76. -
The Construction of the Knowledge and the STS Perspectivein the Teaching
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 24 Núm. 1 (1999): Ciencia, tecnología y sociedad; 77-98. -
Perceptions on Chilean Education from High School Graduate Students who Attended an Academic Talent Program
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 52 Núm. 1 (2015); 4-17. -
Towards a more Equitable Distribution of Educational Opportunities: What is the Impact of the Preferential Subsidy Policy on the Achievement Level of the most Vulnerable Students in Chile?
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 52 Núm. 1 (2015); 65-83. -
Educational Aspiration and the Initial College Experience of High School Graduate Students in Aguascalientes, Mexico
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 52 Núm. 1 (2015); 18-32. -
The Local Administrator as a Change Agent: The Role of Technical Coordinators in Supporting Chilean Municipal Schools
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 52 Núm. 1 (2015); 47-64. -
Perceptions about Socio-Academic Trajectory of Students Enrolled in the Universidad de Concepción Propaedeutic Program
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 52 Núm. 1 (2015); 33-46. -
Participación y calidad de la educación
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 24 Núm. 1 (1999): Ciencia, tecnología y sociedad; 13-33. -
Special Section Introduction: Study of Perceptions and Experience of Transit from Higher Education and Results of Public Policy on Education
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 52 Núm. 1 (2015); 1-3. -
The Intercultural Bilingual Education Program and its results: Perpetuating discrimination?
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 52 Núm. 1 (2015); 84-94. -
Desarrollando un cuestionario exploratorio de la sensación de pertenencia relacionado al aprendizaje de idiomas utilizando la teoría de medición educacional de Rasch
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 55 Núm. 1 (2018); 1-22. -
Las representaciones como fundamento de una didáctica de las matemáticas
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 27 Núm. 2 (2000): Comunicación, lenguaje y matemática; 169-194. -
Computers and Communications in Mathematical Curriculum
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 27 Núm. 2 (2000): Comunicación, lenguaje y matemática; 127-168. -
“Contexto” y “magnitudes” en la resolución de problemas de probabilidad
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 27 Núm. 2 (2000): Comunicación, lenguaje y matemática; 195-223. -
Reflections on Paradigmatic Change Necessity in Education
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 27 Núm. 2 (2000): Comunicación, lenguaje y matemática; 225-250. -
Una nueva comunicación, una nueva cultura, otra educación y otro sistema escolar
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 27 Núm. 2 (2000): Comunicación, lenguaje y matemática; 251-277. -
La Cuarta Vía de liderazgo y cambio en América Latina: perspectivas en Chile, Colombia y Brasil
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 50 Núm. 2 (2013); 5-27.