Lenguas Modernas: Recent submissions
Now showing items 21-40 of 1251
-
Conversational competence in lingua franca to analyze speech acts in intercultural communication
Lenguas Modernas; Núm. 61 (2023): Primer semestre; pp. 307-331. -
Desarrollo de la autorregulación en estudiantes de pedagogía inglesa con especial atención a la habilidad oral durante la pandemia de Covid-19
Lenguas Modernas; Núm. 61 (2023): Primer semestre; pp. 283-306. -
Multimodal literacy in the chilean language and communication curriculum: learning opportunities for elementary education
Lenguas Modernas; Núm. 61 (2023): Primer semestre; pp. 205-228. -
Writing the Chilean language and literature curriculum: experiences from the construction process
Lenguas Modernas; Núm. 61 (2023): Primer semestre; pp. 229-256. -
Teaching writing to migrant students: Reflections and proposals for an inclusive classroom
Lenguas Modernas; Núm. 61 (2023): Primer semestre; pp. 127-149. -
The official curriculum for indigenous peoples represented by traditional mapuche educators in Chile
Lenguas Modernas; Núm. 61 (2023): Primer semestre; pp. 151-181. -
Reading intervention in children with specific language disorder: a review of the literature
Lenguas Modernas; Núm. 61 (2023): Primer semestre; pp. 77-96. -
Conceptualizations of identity and interculturality in public and educational policies on native peoples and migrants in Chile: a look from language teaching
Lenguas Modernas; Núm. 61 (2023): Primer semestre; pp. 53-75. -
Meanings and conceptions about writing and its teaching: the voices of teachers in the chilean school system
Lenguas Modernas; Núm. 61 (2023): Primer semestre; pp. 97-126. -
Syntactic complexity and quality of writing: a developmental study in narrative and explanatory texts by high school students
Lenguas Modernas; Núm. 61 (2023): Primer semestre; pp. 25-51. -
Introducción: El campo de estudio de la asignatura de Lenguaje en Chile: pasado, presente y futuro
Lenguas Modernas; Núm. 61 (2023): Primer semestre; pp. 9-24. -
Relationship between gender and motivational levels in learning Italian as a foreign language
Lenguas Modernas; Núm. 60 (2022): Segundo semestre; pp. 57-73. -
In-service and pre-service teachers’ literacy and affective disposition towards English language assessment
Lenguas Modernas; Núm. 60 (2022): Segundo semestre; pp. 93-115. -
L2 vocabulary learning strategies: analysing teaching materials and learners’ perspectives
Lenguas Modernas; Núm. 60 (2022): Segundo semestre; pp. 75-92. -
Perceptions and attitudes towards the teaching of English pronunciation in efl teacher training programmes in Chile
Lenguas Modernas; Núm. 60 (2022): Segundo semestre; pp. 117-133. -
Teresa Moure. Lingüística se escribe con A: La perspectiva de género en las ideas sobre el lenguaje. Madrid: Catarata, 2021, 349 páginas ISNB: 978-84-1352-166-4
Lenguas Modernas; Núm. 60 (2022): Segundo semestre; pp. 135-138. -
The Internal Syntactical Structure of Sufficiency Predicates
Lenguas Modernas; Núm. 60 (2022): Segundo semestre; pp. 9-38. -
EFL university students’ production of English words containing silent letters
Lenguas Modernas; Núm. 60 (2022): Segundo semestre; pp. 39-56. -
Guillermo Rojo. Introducción a la lingüística de corpus en español. Routledge. University of Minnesota, USA, 2021
Lenguas Modernas; Núm. 59 (2022): Primer semestre; p. 139-141. -
Go back to face-to-face classes? Writing opinion letters with feedback through written comments in eighth grade schoolchildren
Lenguas Modernas; Núm. 59 (2022): Primer semestre; p. 105-131.