Browsing Arboles y Rizomas. Revista de Estudios Lingüísticos y Literarios by Issue Date
Now showing items 21-40 of 142
-
Theater and Catholicism: comparative dramaturgy exploration of plays by Albee, Leñero, and Chico de Assis
. Árboles y Rizomas; Vol. 6 No. 1 (2024): January-June; 15-26 -
Legend and oral telling in the novel "Polvo y ceniza"
. Árboles y Rizomas; Vol. 5 No. 2 (2023): July-December; 1-15 -
A sociolinguistics approach to the discussion on the (non) existence of synonymy
. Árboles y Rizomas; Vol. 5 No. 1 (2023): Enero-Junio; 70-80 -
Soundscapes by Nicolás Jaar. Between catastrophe and regeneration
. Árboles y Rizomas; Vol. 5 No. 2 (2023): July-December; 16-29 -
Challenges of artificial intelligence to intellectual fairness: Challenges of artificial intelligence to intellectual fairness
. Árboles y Rizomas; Vol. 5 No. 1 (2023): Enero-Junio; i-v -
Reseña. La enfermedad del dolor. Alejandra González Celis.
. Árboles y Rizomas; Vol. 5 No. 1 (2023): Enero-Junio; 105-108 -
Review. CQPweb, BNClab, and CorpusMate and their applicability to the DDL classroom
. Árboles y Rizomas; Vol. 5 No. 2 (2023): July-December; 144-150 -
Educating author-teachers in language courses for the internationalization of higher education
. Árboles y Rizomas; Vol. 7 No. 1 (2025): Enero-Junio; 1-17 -
Rethinking English language teaching: didactic adaptations to incorporate ELF in the LEA-NI course at UESC
. Árboles y Rizomas; Vol. 7 No. 1 (2025): Enero-Junio; 247-261 -
(Post)Memory and identity construction in two contemporary Brazilian novels about the dictatorship
. Árboles y Rizomas; Vol. 7 No. 1 (2025): Enero-Junio; 61-73 -
English as a lingua franca in the Brazilian National Curriculum: a literature review (2018-2024)
. Árboles y Rizomas; Vol. 7 No. 1 (2025): Enero-Junio; 129-143 -
Note: Conversations with the writer Óscar Esquivias: life, work and thought.
. Árboles y Rizomas; Vol. 7 No. 1 (2025): Enero-Junio; 277-284 -
Metonymy as a cognitive-inferential mechanism in communication
. Árboles y Rizomas; Vol. 7 No. 1 (2025): Enero-Junio; 30-45 -
ELF dispositions in the classroom: rethinking ELT assessment in Brazil
. Árboles y Rizomas; Vol. 7 No. 1 (2025): Enero-Junio; 262-276 -
Review. Chamanes eléctricos en la fiesta del sol. Mónica Ojeda, Chile, Editorial Random House, 2024. 285 pages.
. Árboles y Rizomas; Vol. 6 No. 2 (2024): Julio-Diciembre; 149-155 -
Editorial work in glocal frameworks: vicissitudes and achievements
. Árboles y Rizomas; Vol. 6 No. 2 (2024): Julio-Diciembre; i-xvii -
“Bordas sobre la trama esencial”: Needlework as Communal Rhetorical Practice in El obsceno pájaro de la noche
. Árboles y Rizomas; Vol. 1 No. 2 (2019): Julio-Diciembre; 1-17 -
Discourse representations: appraisals of the gay community in the Chilean cyber press
. Árboles y Rizomas; Vol. 1 No. 1 (2019): Enero-Junio; 35-58 -
Language policies in Brazil and the epistemology underlying the selection of foreign language textbooks
. Árboles y Rizomas; Vol. 1 No. 1 (2019): Enero-Junio; 59-74 -
Soccer is war: a metaphorical approach to El Mercurio headlines.
. Árboles y Rizomas; Vol. 1 No. 2 (2019): Julio-Diciembre; 18-32