Browsing Pensamiento Educativo by Subject "higher education"
Now showing items 1-20 of 20
-
A Pedagogical Intervention Experience to Improve the Disciplinary and ESL Academic Writing Abilities of Applied Linguistics Students
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 55 Núm. 2 (2018); 1-13. -
Analysis of mathematical argumentation of first-year students
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 55 Núm. 1 (2018); 1-12. -
Análisis de la argumentación matemática de estudiantes de primer año
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 55 Núm. 1 (2018); 1-13. -
Education for Deliberative Citizenship, Debates in Higher Education and the Experiences of Chilean Students
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 60 Núm. 1 (2023): Ventanilla abierta. -
Equity and Diversity in Selective Universities: Experiences of Students Admitted to Health Majors via Equity Programs
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 51 Núm. 2 (2014); 152-164. -
Focusing on Learning rather than Assessment through Digital Portfolios in Higher Education
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 54 Núm. 2 (2017); 1-20. -
Gender Gap in University Admission Test in Chile: What is Happening at the Top and Bottom of the Test Score Distribution?
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 56 Núm. 1 (2019): Feminismo, Género y Educación; 1-19. -
Inclusion Program in Higher Education: Experiences of Students in the Faculty of Medicine
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 55 Núm. 1 (2018); 1-15. -
Negotiating Academic and Professional Identities in Writing the Undergraduate Dissertation
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 59 Núm. 2 (2022): Más allá de los textos: investigaciones situadas de la escritura. -
Percent Plan Admissions: Their Strengths and Challenges in Furthering an Equity Agenda
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 49 Núm. 2 (2012). -
Pertinence of the Graduation Profiles of Engineering Programs in Chile: Analysis of their Consistency with the International Agreements and the National Qualifications Framework for Higher Education
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 57 Núm. 2 (2020): Educación Ambiental; 1-21. -
Professional Internships and Social Work. A Review of Literature in Higher Education
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 57 Núm. 1 (2020); 1-19. -
Professional Knowledge for Teaching. Case Study in University Professors from the Universidad de Valparaíso
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 52 Núm. 1 (2015); 146-158. -
“Ranking 850”, transition to higher education of students with outstanding educative achievement and insufficient University Selection Test –“Prueba de Selección Universitaria PSU”- score
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 54 Núm. 1 (2017); 1-11. -
Sexual Harassment in the University Context: Projective Diagnostic Study of Gender Situation at the Universidad de Santiago de Chile
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 56 Núm. 1 (2019): Feminismo, Género y Educación; 1-14. -
The Case of the Propedéutico Program at Universidad de Santiago de Chile (USACH)
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 49 Núm. 2 (2012). -
The Holistic Practice of Educator Digital Competencies: Diagnostics and Prospective
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 57 Núm. 1 (2020); 1-16. -
The Importance of Higher Education and the Role of Noncognitive Attributes in College Success
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 49 Núm. 2 (2012). -
Transdisciplinary University in the Framework of the Knowledge Society. Discursive Tensions Within Universidad de Chile
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 58 Núm. 1 (2021). -
“We Got Through It and Got There, But Some People Were Left Behind”: Writing Across the Curriculum and in the Formative Stages at University
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 59 Núm. 2 (2022): Más allá de los textos: investigaciones situadas de la escritura.