Pensamiento Educativo: Recent submissions
Now showing items 1-20 of 1372
-
Controversial issues in citizenship education: teaching approaches and practices in secondary education in Chile
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 60 Núm. 2 (2023): Ciudadanía y educación en tiempos de crisis democrática y global. -
Education and Citizenship in Times of Crisis: a Field in Search of New Horizons
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 60 Núm. 2 (2023): Ciudadanía y educación en tiempos de crisis democrática y global. -
Understanding Online Political Engagement Among Young Adolescents in 21 Countries
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 60 Núm. 2 (2023): Ciudadanía y educación en tiempos de crisis democrática y global. -
Profiles of Attitudes Toward Gender Equality among Latin American Adolescents
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 60 Núm. 2 (2023): Ciudadanía y educación en tiempos de crisis democrática y global. -
Factors linked to the endorsement of violence in middle school in Mexico
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 60 Núm. 2 (2023): Ciudadanía y educación en tiempos de crisis democrática y global. -
Families’ involvement, implication, and participation: exploring action approaches, levels, and spheres in policies of four Latin American countries
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 60 Núm. 2 (2023): Ciudadanía y educación en tiempos de crisis democrática y global. -
Citizenships and environmental degradation in and from schooling. A study from the perspectives of high school students in the district of San Martín, Buenos Aires
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 60 Núm. 2 (2023): Ciudadanía y educación en tiempos de crisis democrática y global. -
Analysis of the integration of environmental awareness in environmental education in the Chilean
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 60 Núm. 2 (2023): Ciudadanía y educación en tiempos de crisis democrática y global. -
“Negotiating Gender”. Internship Experiences of Female Students From Vocational-Technical Education
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 60 Núm. 1 (2023): Ventanilla abierta. -
The Development and Assessment of Argumentative Competence in the Chilean Educational System: Tensions and Consequences Perceived by Teachers
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 60 Núm. 1 (2023): Ventanilla abierta. -
Potential of the Use of Ludic-literary Activities in Early Literacy
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 60 Núm. 1 (2023): Ventanilla abierta. -
Beginner Teachers’ Work During Pandemic in Vulnerable Contexts According to Novice Teachers and Directives
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 60 Núm. 1 (2023): Ventanilla abierta. -
Gender Gaps in Scientific Productivity: an Approach From Chile
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 60 Núm. 1 (2023): Ventanilla abierta. -
Education for Deliberative Citizenship, Debates in Higher Education and the Experiences of Chilean Students
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 60 Núm. 1 (2023): Ventanilla abierta. -
Spanish Schools at Rural Areas in Hybridization Process: Multi-case Study
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 60 Núm. 1 (2023): Ventanilla abierta. -
Evaluative Language in Personal Narratives of English-Spanish Bilingual Children
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 60 Núm. 1 (2023): Ventanilla abierta. -
Uses of Language by the Consultant in Psychoeducational Consultation Processes: a Scoping Review of Two Decades
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 60 Núm. 1 (2023): Ventanilla abierta. -
Digital Literacy Practices of University Students: Contrasts Between Vernacular and Academic Contexts
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 59 Núm. 2 (2022): Más allá de los textos: investigaciones situadas de la escritura. -
Contexts, Relationships, Writers: Toward a Complex Model of Studying and Teaching Writing
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 59 Núm. 2 (2022): Más allá de los textos: investigaciones situadas de la escritura. -
“Is It Okay, As a Teacher, to Expect ‘At Least Something’?” Contributions from a Co-labor Research to the Transformation and/or Strengthening of Teaching Practices Related to Writing in Advanced Literacy
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 59 Núm. 2 (2022): Más allá de los textos: investigaciones situadas de la escritura.