Pensamiento Educativo: Recent submissions
Now showing items 241-260 of 1372
-
"Understanding Communities": an eEucational Proposal from a Critical-communicative Perspective of the Curriculum
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 29 Núm. 2 (2001): Innovación curricular; 297-317. -
Science Place in Technological Education
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 25 Núm. 2 (1999): Educación tecnológica; 207-216. -
Technological Education, a New Learning Sector
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 25 Núm. 2 (1999): Educación tecnológica; 71-88. -
Current Situation and Educational Proposals of Chilean Catholicism. Main Issues of Analysis
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 52 Núm. 2 (2015); 203-209. -
The Evaluation of Teaching Practices
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 50 Núm. 1 (2013); 1-3. -
Cognitive Representations Involved in the Assessment of Teachers’ Portfolios
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 50 Núm. 1 (2013); 21-39. -
Curricular Innovation within School Culture: Preliminary Approach
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 29 Núm. 2 (2001): Innovación curricular; 231-244. -
Demands of Work World and Technological Education
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 25 Núm. 2 (1999): Educación tecnológica; 89-117. -
Predictability of Early Mathematical Competencies, Negative Predisposition towards Mathematics, Logical Intelligence, and Educational Environment Factors in Mathematics Performance
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 52 Núm. 2 (2015); 189-202. -
Technological Education, a New Learning Sector
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 25 Núm. 2 (1999): Educación tecnológica; 15-69. -
Diseño e implementación de una intervención educativa para elevar el bienestar docente basado en las evidencias de la psicología positiva y las neurociencias
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 52 Núm. 2 (2015); 151-171. -
¿Quién es el otro?: Un análisis de los discursos de diversidad en estudios sobre formación docente en Chile
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 52 Núm. 2 (2015); 136-150. -
Cognitive Analysis of Numerical Sequences: Information Processing and Genetic Epistemology
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 52 Núm. 2 (2015); 172-188. -
APQUA: a STS Project Starting from the Chemical Products
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 24 Núm. 1 (1999): Ciencia, tecnología y sociedad; 269-294. -
New Sociocultural Scenes for Curriculum Development
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 29 Núm. 2 (2001): Innovación curricular; 113-144. -
Dialogue in the Teaching of Values: a Curriculum Innovative Mediation
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 29 Núm. 2 (2001): Innovación curricular; 145-175 El diálogo en la educación. -
Criteria to Identify the Relevance of Educational Research
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 24 Núm. 1 (1999): Ciencia, tecnología y sociedad; 313-331. -
Building a Productive Trading Zone in Educational Assessment Research and Practice
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 52 Núm. 2 (2015); 55-78. -
An Investigation of the Reliability and Validity of the Utrecht- Management of Identity Commitments Scale, Adapted to Measure Students’ Identity Formation Processes at their University
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 52 Núm. 2 (2015); 79-97. -
Measuring Academic Growth Contextualizes Text Complexity
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 52 Núm. 2 (2015); 98-118.