Pensamiento Educativo: Recent submissions
Now showing items 261-280 of 1372
-
Analysis of Spanish Curricular Politics Consequences for Innovation
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 29 Núm. 2 (2001): Innovación curricular; 75-112. -
Innovation in Curricular Construction: Theoretical and Practical Challenges in Chilean Curricular Reform
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 29 Núm. 2 (2001): Innovación curricular; 37-73 Innovación en la construcción. -
La formación de profesores y el enfoque CTS
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 24 Núm. 1 (1999): Ciencia, tecnología y sociedad; 216-234. -
The Creativity as Development Process in Restrictive Environments: How to Approximate it in the Scholar Science
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 24 Núm. 1 (1999): Ciencia, tecnología y sociedad; 249-267. -
The Understanding of Texts, a Method to Improve the Quality of the Scientific Teaching
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 24 Núm. 1 (1999): Ciencia, tecnología y sociedad; 235-247. -
Búsqueda de empleo, proceso de inserción y dificultad de adaptación de profesores principiantes
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 52 Núm. 2 (2015); 119-135. -
La educación en el tercer milenio. Diseño de anticipación al proceso de reforma educacional en Chile
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 24 Núm. 1 (1999): Ciencia, tecnología y sociedad; 295-312. -
Evaluación válida de la escritura desde la perspectiva de las comunidades de investigación en escritura y medición
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 52 Núm. 2 (2015); 34-54. -
Components of Variance of Scales with a Subscale Structure Using Two Calculations of Coefficient α
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 52 Núm. 2 (2015); 6-33. -
The Change of Teachers Educational Conceptions on the World's State: an Educational Problem of First Magnitude
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 24 Núm. 1 (1999): Ciencia, tecnología y sociedad; 131-163. -
The Relationship between STS Apprach and the Teachers Training
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 24 Núm. 1 (1999): Ciencia, tecnología y sociedad; 181-199. -
Políticas de reforma curricular en Chile
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 29 Núm. 2 (2001): Innovación curricular; 177-193. -
The teachers training and the STS approach
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 24 Núm. 1 (1999): Ciencia, tecnología y sociedad; 201-215. -
Dr. Nietzsche, curriculista, con aportes del profesor Deleuze: una mirada post-estructuralista de la teoría del currículum
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 29 Núm. 2 (2001): Innovación curricular; 15-36. -
El Modelo de Rasch: Nuevos desarrollos y aplicaciones en la ciencia de la medición objetiva
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 52 Núm. 2 (2015); 1-5. -
Book Review. From Design to Implementation of Educational Policies: New Challenges, New Actions
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 52 Núm. 1 (2015); 159-164. -
The Relationship between STS apprach and the Teachers Training
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 24 Núm. 1 (1999): Ciencia, tecnología y sociedad; 165-180. -
How Has History Been Taught in Chile? An Analysis of Programmes of Study for Secondary School History
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 52 Núm. 1 (2015); 119-135. -
Professional Knowledge for Teaching. Case Study in University Professors from the Universidad de Valparaíso
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 52 Núm. 1 (2015); 146-158. -
The Effect of Including High School Grade Rankings in the Admission Process for Chilean Universities
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 52 Núm. 1 (2015); 95-118.