Pensamiento Educativo: Recent submissions
Now showing items 421-440 of 1372
-
Teacher continuous professional development: what international and Latin American experiences tell us
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 41 Núm. 1 (2007): Formación inicial y continua de profesores; 77-99. -
Educational and Cultural Promotion: Who the True promoter Is
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 26 Núm. 1 (2000): Democracia, cultura, educación; 237-252. -
Initial training for Primary School Teachers. What do we expect future teachers to learn about Language and Communication?
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 48 Núm. 1 (2011); 28-42. -
Book Review. The Decline of the Republican School: A Perspective Using OECD Criteria
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 51 Núm. 1 (2014); 175-176. -
Development and Validation of a Computer-based Assessment of Early Literacy Competencies
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 48 Núm. 1 (2011); 43-62. -
Competences and Training for Effective School Leadership in Chile
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 48 Núm. 1 (2011); 63-81. -
School and Multiculturality
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 26 Núm. 1 (2000): Democracia, cultura, educación; 153-171. -
Feminisme and First Professional of Educational Work in Primary Schools, 1860-1930
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 26 Núm. 1 (2000): Democracia, cultura, educación; 91-127. -
Thinking Skills and Democratic Way of Life
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 26 Núm. 1 (2000): Democracia, cultura, educación; 71-89. -
Public Education, a New Profile
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 26 Núm. 1 (2000): Democracia, cultura, educación; 129-152. -
Academic Drift in Brazilian Education
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 48 Núm. 1 (2011); 15-27. -
Beyond the Reach of Teaching and Measurement: Methodology and Initial Findings of the Innsbruck Vignette Research
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 51 Núm. 1 (2014); 123-134. -
Principals and Student Achievement: Evidence from the Chilean Collective Performance Incentive Program Analysis of the 2005 through 2008 Cohorts
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 48 Núm. 1 (2011); 1-14. -
Considerations for Measuring Learning Progressions where Target Learning is Represented as a Cycle
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 51 Núm. 1 (2014); 156-174. -
Survival Analysis for the Estimation of Additional Time as Accommodation on the Application of a Standardized Test
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 51 Núm. 1 (2014); 135-155. -
Estimating Value-Added Models: Evidence on Teacher Effectiveness from São Paulo’s Municipal Schools
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 51 Núm. 1 (2014); 103-122. -
Power Dimensions of School Reform: The Limitations of Governance Systems
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 51 Núm. 1 (2014); 86-102. -
State secondary schools in the provinces between 1865 and 1880. An analysis from the perspective of enrollment and school desertion
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 47 Núm. 2 (2010): Dos siglos de educación: historia de Ideas,...; 337-355. -
So they can learn virtue and letters. The society of Jesus pedagogy and the Convictorio de San Francisco Javier in Chile. 1611-1767
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 47 Núm. 2 (2010): Dos siglos de educación: historia de Ideas,...; 247-264. -
A new road from A to Z: teaching and learning literacy in 19th century chilean primary school
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 47 Núm. 2 (2010): Dos siglos de educación: historia de Ideas,...; 265-284.