Browsing Revista Reflexión e Investigación Educacional by Title
Now showing items 116-135 of 144
-
School experience as a dimension generating interest in the teaching profession
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 2 Núm. 2 (2020): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 53-65. -
SCHOOL INTERVENTION STRATEGIES FOR STUDENTS WITH AUTISM SPECTRUM DISORDER
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 7 Núm. 1 (2025): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 1-17. -
Scientific dissemination for high school students in times of pandemic
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 5 Núm. 1 (2023): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 47-57. -
SERVICE LEARNING AN ACTIVE METHODOLOGY IN HIGHER EDUCATION
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 7 Núm. 1 (2025): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 1-5. -
SIGNIFICANT EDUCATORS "A CONTRIBUTION TO THE SOCIAL-EMOTIONAL SKILLS OF STUDENTS"
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 6 Núm. 1 (2024): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 1-10. -
Social imaginaries of higher education and new meanings of university students in the pandemic’ context
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 4 Núm. 1 (2021): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 82-99. -
Social representations of high school students in school coexistence during the COVID-19 pandemic
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 5 Núm. 1 (2023): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 31-45. -
SOCIAL REPRESENTATIONS OF HIGH SCHOOL STUDENTS IN SCHOOL COEXISTENCE DURING THE COVID-19 PANDEMIC
Revista Reflexión e Investigación Educacional; 2024: Número especial; 6-20. -
Social, legal-normative representations on education: Inclusion, quality and equity of the Chilean educational system
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 4 Núm. 2 (2022): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 57-72. -
Specialized educational service and Physical Education: Relationship of teachers in the learning context and inclusion of a deaf student
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 5 Núm. 1 (2023): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 129-136. -
STRATEGIES USED BY TEACHERS IN SPECIAL SCHOOLS FOR CHILDREN WITH ASD AND THEIR DISRUPTIVE BEHAVIORS
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 6 Núm. 1 (2024): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 1-11. -
STUDIES ON SCHOOL COEXISTENCE IN CHILE IN THE LAST 10 YEARS
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 6 Núm. 1 (2024): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 1-15. -
Teacher competences for the work of the family-school relationship. A perspective from the socio-emotional aspects
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 3 Núm. 1 (2020): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 125-135. -
TEACHER DROPOUT IN THE EYES OF HYPERMODERNITY
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 6 Núm. 2 (2024): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 1-10. -
Teacher training in adapted physical activity during virtual classes
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 5 Núm. 1 (2023): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 137-145. -
THE ELEMENTARY SCHOOL TEACHER AS CONFLICT MEDIATOR: A SYSTEMATIC REVIEW
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 7 Núm. 1 (2025): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 1-6. -
The historical school discipline as a projection of Eurocentric modernity: A reflection from decoloniality
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 4 Núm. 2 (2022): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 97-107. -
The human being in the flow of encounter and respect
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 4 Núm. 2 (2022): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 109-120. -
The new teachers as a product of positive education
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 4 Núm. 1 (2021): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 130-142. -
The relevance of emotional autonomy in family and educational contexts
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 4 Núm. 1 (2021): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 144-155.