Browsing Revista Reflexión e Investigación Educacional by Title
Now showing items 128-144 of 144
-
Teacher competences for the work of the family-school relationship. A perspective from the socio-emotional aspects
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 3 Núm. 1 (2020): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 125-135. -
TEACHER DROPOUT IN THE EYES OF HYPERMODERNITY
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 6 Núm. 2 (2024): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 1-10. -
Teacher training in adapted physical activity during virtual classes
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 5 Núm. 1 (2023): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 137-145. -
THE ELEMENTARY SCHOOL TEACHER AS CONFLICT MEDIATOR: A SYSTEMATIC REVIEW
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 7 Núm. 1 (2025): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 1-6. -
The historical school discipline as a projection of Eurocentric modernity: A reflection from decoloniality
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 4 Núm. 2 (2022): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 97-107. -
The human being in the flow of encounter and respect
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 4 Núm. 2 (2022): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 109-120. -
The new teachers as a product of positive education
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 4 Núm. 1 (2021): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 130-142. -
The relevance of emotional autonomy in family and educational contexts
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 4 Núm. 1 (2021): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 144-155. -
THE STATE AND EDUCATION: POWER AND MANAGEMENT IN THE IMPLEMENTATION OF EDUCATIONAL POLICIES
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 6 Núm. 1 (2024): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 1-10. -
THREE GENRE-BASED PEDAGOGICAL PERSPECTIVES: REFLECTIONS ON TEACHING HOW TO WRITE LABORATORY REPORTS
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 7 Núm. 1 (2025): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 1-13. -
Towards an educational project focused on communities
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 4 Núm. 1 (2021): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 116-129. -
TRAJECTORIES OF PEDAGOGICAL COORDINATORS IN THE FACE OF IN-SERVICIE TEACHER TRAINNING IN SCHOOLS
Revista Reflexión e Investigación Educacional; 2024: Número especial; 98-113. -
TRUST AND CLOSENESS BETWEEN TEACHERS AND STUDENTS: ¿DOES IT DETERIORATE THE HIERARCHY WITHIN THE SCHOOL?
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 6 Núm. 1 (2024): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 1-11. -
UC SCHOOL ARCHIVES PROGRAM: HERITAGE EDUCATION AND HISTORICAL AWARENESS FOR THE CHALLENGES OF CHILEAN PUBLIC SCHOOLS
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 6 Núm. 1 (2024): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 1-9. -
Valor formativo de la historia en la escuela: su estudio a través del código disciplinar
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 3 Núm. 2 (2021): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 139-149. -
VIRTUAL RESCUE AND ENHANCEMENT OF THE MEMORY OF THE LIVING HUMAN TREASURES OF THE ÑUBLE REGION
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 6 Núm. 2 (2024): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 1-8. -
WHYS AND WAYS GROUP ACTIVITIES CAN BE USED IN ENVIRONMENTAL EDUCATION
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 7 Núm. 1 (2025): Revista Reflexión e Investigación Educacional; 1-13.