Universidad del Bío-Bío: Recent submissions
Now showing items 81-100 of 3407
-
Correlation between cognitive, metacognitive and motivational skills of critical thinking in university students
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 4 Núm. 2 (2022): Revista Reflexión e Investigación Educativa; 15-27. -
Editorial
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 4 Núm. 2 (2022): Revista Reflexión e Investigación Educativa; 9-10. -
The historical school discipline as a projection of Eurocentric modernity: A reflection from decoloniality
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 4 Núm. 2 (2022): Revista Reflexión e Investigación Educativa; 97-107. -
Intercultural education in the teaching of natural sciences: a challenge for equal opportunities
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 4 Núm. 2 (2022): Revista Reflexión e Investigación Educativa; 121-131. -
Booktube as a pedagogical resource for learning in higher education
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 4 Núm. 2 (2022): Revista Reflexión e Investigación Educativa; 133-152. -
The human being in the flow of encounter and respect
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 4 Núm. 2 (2022): Revista Reflexión e Investigación Educativa; 109-120. -
Booktube as a pedagogical resource for learning in Higher Education
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 4 Núm. 1 (2021): Revista Reflexión e Investigación Educativa; 158-165. -
The relevance of emotional autonomy in family and educational contexts
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 4 Núm. 1 (2021): Revista Reflexión e Investigación Educativa; 144-155. -
The new teachers as a product of positive education
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 4 Núm. 1 (2021): Revista Reflexión e Investigación Educativa; 130-142. -
Examining adaptations to Check In Check Out (CICO) intervention in school contexts: A systematic review
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 4 Núm. 1 (2021): Revista Reflexión e Investigación Educativa; 100-112. -
Social imaginaries of higher education and new meanings of university students in the pandemic’ context
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 4 Núm. 1 (2021): Revista Reflexión e Investigación Educativa; 82-99. -
Burnout, family support, organizational justice and work-family enrichment in teachers from Maule County
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 4 Núm. 1 (2021): Revista Reflexión e Investigación Educativa; 30-48. -
Maths for young people with Asperger Syndrome in Secondary Education. Bibliometric analysis (2010 - 2021)
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 4 Núm. 1 (2021): Revista Reflexión e Investigación Educativa; 64-80. -
Agents involved in the social representations of teachers on critical thinking
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 4 Núm. 1 (2021): Revista Reflexión e Investigación Educativa; 50-62. -
Functional behavior assessment: a crucial tool in designing individualized behavioral support plans
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 4 Núm. 1 (2021): Revista Reflexión e Investigación Educativa; 16-29. -
Towards an educational project focused on communities
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 4 Núm. 1 (2021): Revista Reflexión e Investigación Educativa; 116-129. -
Editorial
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 4 Núm. 1 (2021): Revista Reflexión e Investigación Educativa; 8-10. -
Antique wood preparation by inorganic salts treatment and its performance
Maderas-Cienc Tecnol; Vol. 25 (2023). -
The effect of sanding on the wettability and surface quality of imbuia, red oak and pine wood veneers
Maderas-Cienc Tecnol; Vol. 25 (2023). -
Comparing the structure of spruce wood biodegraded by Trametes versicolor and Gloeophyllum trabeum and further utilization of this material
Maderas-Cienc Tecnol; Vol. 25 (2023).