Universidad Católica del Maule: Recent submissions
Now showing items 21-40 of 2528
-
Step by Step, from Word of Mouth: Archival Driftage/the Archive Adrift in Freisy González Portales and Diana Rangel Lampe’s Migrant Memories
. Palabra y Razón; Núm. 26 (2024): Palabra y Razón; 36-59 -
The form of lack: Reading and archiving trauma
. Palabra y Razón; Núm. 26 (2024): Palabra y Razón; 60-79 -
El paro como teoría: Historia del presente y estallido en Colombia
. Palabra y Razón; Núm. 26 (2024): Palabra y Razón; 128-141 -
A quienes nadie vengará: Sobre América ilegible de José Ruiz
. Palabra y Razón; Núm. 26 (2024): Palabra y Razón; 142-151 -
Motor Competence, Physical Activity and Sedentary Behaviour in School Children in Northern Chile
. Revista Ciencias de la Actividad Física UCM; Vol. 26 Núm. 1 (2025): Revista Ciencias de la Actividad Física UCM; 76-91 -
Perceptual-Motor Development in Chilean Primary School Students: Adaptation Update
. Revista Ciencias de la Actividad Física UCM; Vol. 26 Núm. 1 (2025): Revista Ciencias de la Actividad Física UCM; 63-75 -
Importance of collaborative work between family and pedagogical team in children in Latin America: A systematic review
. Convergencia Educativa; Núm. 16 (2024): Revista Convergencia Educativa; 71-84 -
Socioemotional factors and results of standardized reading assessments: Analysis in three establishments in Talca
. Convergencia Educativa; Núm. 15 (2024): Revista Convergencia Educativa; 28-49 -
Developing middle leadership practices to promote collaborative instance: An experience based on the Chinese school leaders model
. Convergencia Educativa; Núm. 16 (2024): Revista Convergencia Educativa; 56-70 -
Intercultural Higher Education in Ecuador: Trajectories, challenges and perspectives in the case study of Intercultural University of Nationalities and Indigenous People Amawtay Wasi
. Convergencia Educativa; Núm. 16 (2024): Revista Convergencia Educativa; 41-55 -
Educational methodologies and interculturality: Reflections from an internship at the University of Valladolid, Spain
. Convergencia Educativa; Núm. 16 (2024): Revista Convergencia Educativa; 85-98 -
School experiences of students with high capacities of Maule region: Approach to potentiality and diversity in the classroom
. Convergencia Educativa; Núm. 15 (2024): Revista Convergencia Educativa; 11-27 -
Bahamondes Quezada, Giselle (2020). Encierro y Rebelión. Dos propuestas de educación literaria. Ediciones UCM, 78 págs.
. Convergencia Educativa; Núm. 15 (2024): Revista Convergencia Educativa; 126-128 -
Editorial
. Convergencia Educativa; Núm. 15 (2024): Revista Convergencia Educativa; 9-10 -
Interculturality and multilingualism: Educational proposals to combat linguistic and cultural barriers in chilean school contexts
. Convergencia Educativa; Núm. 16 (2024): Revista Convergencia Educativa; 11-28 -
Academic discourse on Haitian migrants in Chile
. Convergencia Educativa; Núm. 16 (2024): Revista Convergencia Educativa; 29-40 -
Editorial
. Convergencia Educativa; Núm. 16 (2024): Revista Convergencia Educativa; 9-10 -
Data and stories about remote education and return to classrooms
. Convergencia Educativa; Núm. 15 (2024): Revista Convergencia Educativa; 50-74 -
Relationship of Personal and Social Development Indicators with performance in national standardized tests in schools in a region of central-southern Chile
. Convergencia Educativa; Núm. 15 (2024): Revista Convergencia Educativa; 96-107 -
Strategies to prevent school violence: A systematic review of the literature
. Convergencia Educativa; Núm. 15 (2024): Revista Convergencia Educativa; 108-125