Pensamiento Educativo: Recent submissions
Now showing items 801-820 of 1372
-
Contexts for collaboration in teacher education
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 35, No 2 (2004): Formación inicial de profesores para una nueva cultura; 278-291. -
Early training for social studies teachers: a view from the teaching field
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 35, No 2 (2004): Formación inicial de profesores para una nueva cultura; 382-397. -
Reviewing our formative process: the early training of teachers from a professional competence perspective
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 35, No 2 (2004): Formación inicial de profesores para una nueva cultura; 355-381. -
Relations between students, reflection and writing: a reality to consider for an efficient inclusion in a teacher training program
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 35, No 2 (2004): Formación inicial de profesores para una nueva cultura; 127-146. -
Pedagogical workshops: a space to develop reflection in the early teacher training
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 35, No 2 (2004): Formación inicial de profesores para una nueva cultura; 161-172. -
New modalities in curricula construction for teacher education programs: trandisciplinarity and agency
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 35, No 2 (2004): Formación inicial de profesores para una nueva cultura; 110-126. -
New concepts in the teaching-learning process of early teacher training students
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 35, No 2 (2004): Formación inicial de profesores para una nueva cultura; 216-234. -
Making Teacher knowledge explicit: the impact of this reflective process upon cooperating teachers and their student-teachers
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 35, No 2 (2004): Formación inicial de profesores para una nueva cultura; 192-215. -
Initial field experiences in the teacher education programs
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 35, No 2 (2004): Formación inicial de profesores para una nueva cultura; 173-191. -
Which writing devices should be used to develop a critical approach in the university students training?
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 35, No 2 (2004): Formación inicial de profesores para una nueva cultura; 147-160. -
The relation between practice and theory in the early teacher training curriculum for future teachers
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 35, No 2 (2004): Formación inicial de profesores para una nueva cultura; 96-109. -
Teacher training: specificity and illusion
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 35, No 2 (2004): Formación inicial de profesores para una nueva cultura; 78-95. -
How do the ideological, epistemological and axiological positions contribute to guiding education in France and United States?
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 35, No 2 (2004): Formación inicial de profesores para una nueva cultura; 17-48. -
Childhood motricity: between corporal experience and the outside world
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 38, No 1 (2006): Motricidad, educación y corporeidad; 186-201. -
Playing with the trio “Complexity, Epistemology and Motricity” from the Physical Education view
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 38, No 1 (2006): Motricidad, educación y corporeidad; 141-153. -
School learning and teacher training from the historic-cultural psychology and the activity theory perspectives
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 35, No 2 (2004): Formación inicial de profesores para una nueva cultura; 49-77. -
Which physical education for today’s school?
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 38, No 1 (2006): Motricidad, educación y corporeidad; 172-185. -
Landscapes, contents and methods: Senses that conform Physical Education as an “always the same”
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 38, No 1 (2006): Motricidad, educación y corporeidad; 154-171. -
Motor learning in the child’s three first years
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 38, No 1 (2006): Motricidad, educación y corporeidad; 218-230. -
Human motricity and the natural environment
Pensamiento Educativo. Revista de Investigación Educacional Latinoamericana; Vol 38, No 1 (2006): Motricidad, educación y corporeidad; 231-246.