Browsing Perspectivas Educacional: Formación de Profesores by Issue Date
Now showing items 21-40 of 286
-
El registro de tareas y tiempos online en estudiantes universitarios
Perspectiva Educacional; Vol 51, No 1 (2012): Identidad Profesional Docente; 109-127. -
Hospitalization: a Parenthesis in a Children’s Life. Educational Attention for Hospitalized Children
Perspectiva Educacional; Vol 52, No 1 (2013): Organización y Gestión Escolar; 167-181. -
¿Identidad y/o tradición docente? Apuntes para una discusión
Perspectiva Educacional; Vol 51, No 1 (2012): Identidad Profesional Docente; 1-28. -
Cómo ven su identidad los docentes chilenos
Perspectiva Educacional; Vol 51, No 1 (2012): Identidad Profesional Docente; 57-86. -
Competencias Reflexivas Favorecidas Durante La Formación Práctica En Educación Infantil
Perspectiva Educacional; Vol 57, No 3 (2018). -
El docente, los profesionales de apoyo y las prácticas de enseñanza: aspectos clave en la configuración de aulas inclusivas
Perspectiva Educacional; Vol 57, No 3 (2018). -
THE CASE OF AN ELECTRONIC TEACHING PORTFOLIO: FORMATION, REFLECTIVE ACTIVITY AND SOCIAL IMPACT
Perspectiva Educacional; Vol 52, No 2 (2013): Tecnologías y Ambientes de Aprendizaje; 60-85. -
Sistema de Gestión Digital para mejorar los procesos administrativos de Instituciones de Educación Superior: Caso de estudio en la Universidad Autónoma Metropolitana.
Perspectiva Educacional; Vol 52, No 2 (2013): Tecnologías y Ambientes de Aprendizaje; 104-134. -
Impact of the information and communication technologies (ICT) in the university professor. The case of the University of Guadalajara.
Perspectiva Educacional; Vol 52, No 2 (2013): Tecnologías y Ambientes de Aprendizaje; 4-34. -
Digital skills in secondary school teachers in Mexico.
Perspectiva Educacional; Vol 52, No 2 (2013): Tecnologías y Ambientes de Aprendizaje; 135-153. -
La tutoría entre iguales como un potente recurso de aprendizaje entre alumnos: Efectos de la fluidez y comprensión lectora.
Perspectiva Educacional; Vol 52, No 2 (2013): Tecnologías y Ambientes de Aprendizaje; 154-176. -
REFLEXIÓN DOCENTE Y DISEÑO DE SECUENCIAS DIDÁCTICAS EN UN CONTEXTO DE FORMACIÓN DE FUTUROS PROFESORES DE CIENCIAS NATURALES
Perspectiva Educacional; Vol 53, No 1 (2014): Evaluación Educativa; 130-144. -
Specific Didactics Prospective, an area of the Science of Education for effectiveness in the classroom.
Perspectiva Educacional; Vol 49 (2010): Nuevas miradas educativas; 1-31. -
Editorial
Perspectiva Educacional; Vol 57, No 3 (2018). -
SCHOOL LEADERSHIP: IS A SHIFT FROM EFFICIENT MANAGEMENT TO SOCIAL JUSTICE POSSIBLE?
Perspectiva Educacional; Vol 53, No 1 (2014): Evaluación Educativa; 114-129. -
EPISTEMOLOGICAL APPROACHES TO EVALUATION AND THEIR IMPLICATIONS IN THE SCHOOL CURRICULUM
Perspectiva Educacional; Vol 53, No 1 (2014): Evaluación Educativa; 3-18. -
DESIGN AND VALIDATION OF A PROPOSAL FOR AUTHENTIC ASSESSMENT OF COMPETENCIES IN A TRAINING PROGRAM FOR TEACHERS OF PRIMARY EDUCATION IN MEXICO
Perspectiva Educacional; Vol 53, No 1 (2014): Evaluación Educativa; 36-56. -
THE DEVELOPMENT OF SCHOOL AND UNIVERSITY TEACHERS IN CHILE: GAP OR CONTINUITY?
Perspectiva Educacional; Vol 53, No 2 (2014): Formación Docente; 3-19. -
TRAINING MATH TEACHERS AT THE PRIMARY LEVEL. THE DIDACTIC CONTRACT: A CASE STUDY
Perspectiva Educacional; Vol 53, No 2 (2014): Formación Docente; 68-90.