Arboles y Rizomas. Revista de Estudios Lingüísticos y Literarios: Recent submissions
Now showing items 1-20 of 111
-
Children's identity perceptions and literary mediation. A study from the APPRAISAL System and DBM®
Árboles y Rizomas; Vol. 6 No. 1 (2024): January-June; 56-72. -
The creepy- spectral in the novel Chilco by Daniela Catrileo
Árboles y Rizomas; Vol. 6 No. 1 (2024): January-June; 73-90. -
Open knowledge and critical academic literacy
Árboles y Rizomas; Vol. 6 No. 1 (2024): January-June; i-xv. -
Pilgrims on borders: transatlantic and transpacific reading of two stories by Chilean women travelers
Árboles y Rizomas; Vol. 6 No. 1 (2024): January-June; 91-104. -
From memory regime to neoliberal violence: State of the art of third millennium fictions
Árboles y Rizomas; Vol. 6 No. 1 (2024): January-June; 40-55. -
Abolitionism in Maria Firmina dos Reis’ Úrsula and A escrava
Árboles y Rizomas; Vol. 6 No. 1 (2024): January-June; 105-116. -
Vanguard heritage: Isidora Aguirre and Her Network of Precursors from Ocho cuentos to Wai-Kii
Árboles y Rizomas; Vol. 6 No. 1 (2024): January-June; 1-14. -
Dissident(s) with and without quotation marks: politics and writing in Juan Pablo Sutherland’s Grindermanías
Árboles y Rizomas; Vol. 6 No. 1 (2024): January-June; 27-39. -
Review. What to Remember, What to Teach: Human Rights Violations in Chile’s Recent Past and the Pedagogical Discourse of History by Teresa Oteíza, Sheffield, U.K.: Equinox Publishing Ltd., 2023.
Árboles y Rizomas; Vol. 6 No. 1 (2024): January-June; 117-119. -
Review. En las entrañas del mar/ Nas entranhas do mar. Ananaz, K., Chile, Editorial Puntángeles, 2022.
Árboles y Rizomas; Vol. 6 No. 1 (2024): January-June; 120-123. -
Theater and Catholicism: comparative dramaturgy exploration of plays by Albee, Leñero, and Chico de Assis
Árboles y Rizomas; Vol. 6 No. 1 (2024): January-June; 15-26. -
Ataque cibernético de por medio, cumplimos 5 años de navegación y presentamos un dossier
Árboles y Rizomas; Vol 5 No 2 (2023): July-December; i-x. -
Clause analysis in two narrative types written by elementary school students
Árboles y Rizomas; Vol 2 No 2 (2020): Julio-Diciembre; 69-87. -
Approaching grammatical free indirect style based on the CEILE corpus
Árboles y Rizomas; Vol 2 No 2 (2020): Julio-Diciembre; 28-43. -
El diario de vida de Claudio Bertoni como campo de prueba de su obra
Árboles y Rizomas; Vol 2 No 2 (2020): Julio-Diciembre; 88-105. -
It was not peace but silence. The sound in the urban sociosemiotic landscape of the Chilean “Social Outbreak” from the CMDS
Árboles y Rizomas; Vol 2 No 2 (2020): Julio-Diciembre; 44-68. -
Ecosystemic Discourse Analysis - EDA
Árboles y Rizomas; Vol 2 No 2 (2020): Julio-Diciembre; 1-14. -
Doble conciencia en el cuento “Children of the Sea” de Edwidge Danticat
Árboles y Rizomas; Vol 3 No 1 (2021): Enero-Junio; 1-16. -
In the middle of a mega crisis we present this issue
Árboles y Rizomas; Vol 2 No 1 (2020): Enero-Junio; i-ix. -
Futuro esplendor: Ecocrítica desde Chile
Árboles y Rizomas; Vol 2 No 2 (2020): Julio-Diciembre; 106-108.