IEYA: Infancia, Educación y Aprendizaje: Recent submissions
Now showing items 21-40 of 717
-
PREPARATION OF THE FAMILY FOR THE DEVELOPMENT OF COMMUNICATION IN EDUCANDOS OF THE AUTISTA SPECTRUM
Revista Infancia, Educación y Aprendizaje; Vol. 8 Núm. 1 (2022); 37-51. -
THE GAME IN BOYS AND GIRLS UNDER THREE YEARS: TENSIONS BETWEEN RESPECT FOR FREEDOM AND INTENTIONALITY
Revista Infancia, Educación y Aprendizaje; Vol. 8 Núm. 1 (2022); 23-36. -
THE DEVELOPMENT OF PRACTICAL REASONING IN UNIVERSITY STUDENTS IN THE AREA OF HEALTH, ACCORDING TO MARTHA NUSSBAUM’S APPROACH
Revista Infancia, Educación y Aprendizaje; Vol. 7 Núm. 2 (2021); 1-11. -
FOR A DIALOGUE BETWEEN HUMAN, BIOLOGICAL, MUSICAL SCIENCES AND NEUROSCIENCES IN REGARDS TO THE RELEVANCE OF MUSIC EDUCATION TO CHILD DEVELOPMENT
Revista Infancia, Educación y Aprendizaje; Vol. 8 Núm. 1 (2022); 66-81. -
LOGICAL-MATHEMATICAL NOTIONS IN STUDENTS WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS. : A STUDY IN EARLY CHILDHOOL EDUCATION
Revista Infancia, Educación y Aprendizaje; Vol. 8 Núm. 1 (2022); 9-22. -
CHILDHOOD, RECOGNITION AND MENTAL HEALTH:: POSSIBLE ARTICULATIONS TO SOCIAL RESEARCH
Revista Infancia, Educación y Aprendizaje; Vol. 8 Núm. 1 (2022); 52-65. -
MUSIC VS BULLYING: THE POWER OF MUSIC FROM THE FIRST CYCLE OF EARLY CHILDHOOD EDUCATION
Revista Infancia, Educación y Aprendizaje; Vol. 8 Núm. 1 (2022); 1-8. -
La robótica, la programación y el pensamiento computacional en la educación infantil
Revista Infancia, Educación y Aprendizaje; Vol. 7 Núm. 1 (2021); 209-234. -
Interview with María Victoria Peralta, National Education Award of Chile. A video dedicated to the investigation of early childhood
Revista Infancia, Educación y Aprendizaje; Vol. 6 Núm. 2 (2020); 110-125. -
Educational environment and linguistic profile as important bases for child's initial education
Revista Infancia, Educación y Aprendizaje; Vol. 6 Núm. 2 (2020); 36-65. -
Contribution of mindfulness strategies to the learning’s self-regulation components of preschool students
Revista Infancia, Educación y Aprendizaje; Vol. 6 Núm. 2 (2020); 66-85. -
Proceso de inclusión de estudiantes haitianos en establecimientos municipales pertenecientes a enseñanza media de la XIV Región de los Ríos, con énfasis en educación física
Revista Infancia, Educación y Aprendizaje; Vol. 7 Núm. 1 (2021); 132-159. -
La enseñanza de la argumentación escrita en ciencias naturales a partir del uso de rutinas de pensamiento
Revista Infancia, Educación y Aprendizaje; Vol. 7 Núm. 1 (2021); 189-208. -
Mirar para comprender. Historia de vida de Victoria, profesora de Artes Plásticas y Visuales, en la Formación Inicial del Profesorado.
Revista Infancia, Educación y Aprendizaje; Vol. 6 Núm. 1 (2020); 57-74. -
Estudio de la vivencia emocional en las situaciones sociomotrices diseñadas para educación infantil
Revista Infancia, Educación y Aprendizaje; Vol. 7 Núm. 1 (2021); 160-188. -
La recreación como flujo de experiencias de ocio: una construcción sociocultural en la Institución Educativa Juan Bautista Migani, Colombia
Revista Infancia, Educación y Aprendizaje; Vol. 7 Núm. 1 (2021); 21-38. -
Historias de vida del profesorado. Una aproximación al contexto sociohistórico
Revista Infancia, Educación y Aprendizaje; Vol. 6 Núm. 1 (2020); 1-4. -
Los lenguajes del cuerpo. Escenarios para reinterpretar la institución educativa
Revista Infancia, Educación y Aprendizaje; Vol. 6 Núm. 1 (2020); 37-56. -
La inclusión educativa a través de la narrativa-biográfica. Experiencias del profesorado de pedagogía terapeútica
Revista Infancia, Educación y Aprendizaje; Vol. 6 Núm. 1 (2020); 19-36. -
Entre lo biográfico y el aprender
Revista Infancia, Educación y Aprendizaje; Vol. 6 Núm. 1 (2020); 75-90.