Browsing Estudios Pedagógicos by Title
Now showing items 1487-1506 of 1987
-
Representaciones sociales sobre el proceso evaluación desde la mirada de docentes de 1° Año Básico en establecimientos municipalizados urbanos de la comuna de Quilpué
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.39 n.1 2013. -
REPRESENTACIONES SOCIALES SOBRE FEMINIDAD DE LOS/LAS ESTUDIANTES DE PEDAGOGÍA, EN LOS CONTEXTOS DE FORMACIÓN DOCENTE INICIAL
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.34 n.2 2008. -
REPRESENTACIONES SOCIALES SOBRE HETEROSEXUALIDAD Y HOMOSEXUALIDAD DE LOS/LAS ESTUDIANTES DE PEDAGOGIA EN LOS CONTEXTOS DE FORMACION DOCENTE INICIAL
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.35 n.1 2009. -
Representaciones sociales, inclusión de género y sexo en los juegos recreativos tradicionales de la calle de Caldas-Antioquia, Colombia
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.38 n.especial 2012. -
Representación simbólica de los consejos escolares como estrategia para democratizar la cultura escolar: una lectura interpretativa desde la voz de los sujetos sociales
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.37 n.1 2011. -
Representational change in parents: reconstruction of subjective theories of drug prevention in sons and daughters
Pedagogical Studies; Vol. 42 Núm. 1 (2016); 283-298. -
Representations of teachers on the inclusion in the regular classroom of students with intellectual disabilities
Pedagogical Studies; Vol. 48 No. 1 (2022); 291-307. -
Representativeness tensions between the academic and emotional-field, and their relationship with educators in the school culture of PACE university students
Pedagogical Studies; Vol. 47 Núm. 3 (2021); 79-98. -
Representativeness tensions between the academic and emotional-field, and their relationship with educators in the school culture of PACE university students
Pedagogical Studies; Vol. 47 No. 3 (2021); 79-98. -
Research and teaching practice in education of teachers
Pedagogical Studies; Vol. 35 Núm. 1 (2009); 253-260. -
Research as a means of teachers’ professional development: Challenges and perspectives
Pedagogical Studies; Vol. 41 Núm. 2 (2015); 389-399. -
Resilience and job satisfaction among teachers from public and private subsidized schools from the commune of Machalí
Pedagogical Studies; Vol. 43 Núm. 1 (2017); 75-86. -
Resilience-Self Esteem-Psychological Well-Being and Intelectual Capacity of senior high school students who have high perfomances in vulnerable schools
Pedagogical Studies; Vol. 40 Núm. 1 (2014); 215-228. -
Resiliencia y satisfacción laboral en profesores de colegios municipales y particulares subvencionados de la comuna de Machalí
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.43 n.1 2017. -
Resiliencia-Autoestima-Bienestar psicológico y Capacidad intelectual de estudiantes de cuarto medio de buen rendimiento de liceos vulnerables
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.40 n.1 2014. -
RESPUESTA DE LOS ACADÉMICOS DE UNA UNIDAD CIENTÍFICA ANTE EL CAMBIO DE PARADIGMA EDUCACIONAL EN UNA UNIVERSIDAD CHILENA DEL CONSEJO DE RECTORES
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.32 n.1 2006. -
Restorative pedagogy: a proposal for educational resignification for the reconstruction of the social fabric in Colombia
Pedagogical Studies; Vol. 48 No. 2 (2022); 159-178. -
Resultados, Aprendizajes y Perspectivas de la Plataforma PEPE como Contribución a la Educación Escolar
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.39 n.Especial 2013. -
Results, Learning, and Perspectives of the PEPE Platform as a Contribution to School Education
Pedagogical Studies; Vol. 39 Núm. Especial (2013); 25-40. -
Rethinking distance education in the digital age
Pedagogical Studies; Vol. 49 No. 1 (2023); 237-253.