Browsing Estudios Pedagógicos by Title
Now showing items 1254-1273 of 2055
-
Narrativas de identidad afectivo-sexual LGTB en contextos escolares: el aparecer frente al Otro
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.42 n.1 2016. -
Narratives of affective-sexual LGBT identity in school contexts: appearing to the Other
Pedagogical Studies; Vol. 42 Núm. 1 (2016); 235-254. -
Narratives of students and teachers in a public school: perspectives based on the ethics of care
Pedagogical Studies; Vol. 49 No. 2 (2023); 177-199. -
Natural history: The discussion A review of the concept, the conflict and its consequences in Science teaching
Pedagogical Studies; Vol. 41 Núm. Especial (2015); 267-281. -
NECESIDADES DE FORMACIÓN PERMANENTE DE DOCENTES TÉCNICOS
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.34 n.1 2008. -
Necesidades educativas especiales, elementos para una propuesta de inclusión educativa a través de la investigación acción participativa: El caso de la Escuela México
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.41 n.especial 2015. -
Needs of Formation and Update of Technical Teachers
Pedagogical Studies; Vol. 34 Núm. 1 (2008); 7-26. -
NEUROCIENCIAS Y APRENDIZAJE… TEXTO EN CONSTRUCCION
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.36 n.2 2010. -
Neuromitos de los profesores chilenos: orígenes y predictores
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.43 n.3 2017. -
Neuromyths among Chilean teachers: origins and predictors
Pedagogical Studies; Vol. 43 Núm. 3 (2017); 341-360. -
Neuroscience and Learning… text under construction
Pedagogical Studies; Vol. 36 Núm. 2 (2010); 323-341. -
Neurosciences, Emotions and Higher Education: A Descriptive Review
Pedagogical Studies; Vol. 46 Núm. 1 (2020); 363-382. -
Neurosciences, Emotions and Higher Education: A Descriptive Review
Pedagogical Studies; Vol. 46 No. 1 (2020); 363-382. -
New collaborative learning trends in e-learning. Keys for it effective implementation
Pedagogical Studies; Vol. 42 Núm. 1 (2016); 271-282. -
New technologies and Chilean secondary students. Contributions to the discussion on the existence of new apprentices
Pedagogical Studies; Vol. 39 Núm. 2 (2013); 279-298. -
Niveles de comprensión y su relación con la predominancia de sistemas semióticos: una aproximación a la comprensión multimodal desde el discurso académico
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.44 n.1 2018. -
Niveles de detección del plagio académico por el profesorado de educación secundaria: <: Análisis en función de sus áreas de conocimiento y medidas adoptadas</
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.41 n.2 2015. -
Normalcy and difference in schools: Social research project design from the political-epistemological dilemma
Pedagogical Studies; Vol. 41 Núm. Especial (2015); 135-146. -
Normalidad y diferencia en la escuela: Diseño de un proyecto de investigación social desde el dilema político-epistemológico
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.41 n.especial 2015. -
Notes on higher education sociology in international, regional and local context
Pedagogical Studies; Vol. 35 Núm. 2 (2009); 203-230.