Browsing Estudios Pedagógicos by Title
Now showing items 1226-1245 of 1987
-
NEUROCIENCIAS Y APRENDIZAJE… TEXTO EN CONSTRUCCION
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.36 n.2 2010. -
Neuromitos de los profesores chilenos: orígenes y predictores
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.43 n.3 2017. -
Neuromyths among Chilean teachers: origins and predictors
Pedagogical Studies; Vol. 43 Núm. 3 (2017); 341-360. -
Neuroscience and Learning… text under construction
Pedagogical Studies; Vol. 36 Núm. 2 (2010); 323-341. -
Neurosciences, Emotions and Higher Education: A Descriptive Review
Pedagogical Studies; Vol. 46 Núm. 1 (2020); 363-382. -
Neurosciences, Emotions and Higher Education: A Descriptive Review
Pedagogical Studies; Vol. 46 No. 1 (2020); 363-382. -
New collaborative learning trends in e-learning. Keys for it effective implementation
Pedagogical Studies; Vol. 42 Núm. 1 (2016); 271-282. -
New technologies and Chilean secondary students. Contributions to the discussion on the existence of new apprentices
Pedagogical Studies; Vol. 39 Núm. 2 (2013); 279-298. -
Niveles de comprensión y su relación con la predominancia de sistemas semióticos: una aproximación a la comprensión multimodal desde el discurso académico
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.44 n.1 2018. -
Niveles de detección del plagio académico por el profesorado de educación secundaria: <: Análisis en función de sus áreas de conocimiento y medidas adoptadas</
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.41 n.2 2015. -
Normalcy and difference in schools: Social research project design from the political-epistemological dilemma
Pedagogical Studies; Vol. 41 Núm. Especial (2015); 135-146. -
Normalidad y diferencia en la escuela: Diseño de un proyecto de investigación social desde el dilema político-epistemológico
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.41 n.especial 2015. -
Notes on higher education sociology in international, regional and local context
Pedagogical Studies; Vol. 35 Núm. 2 (2009); 203-230. -
Novice teachers in primary education: difficulties of teaching in diverse school’s contexts
Pedagogical Studies; Vol. 42 Núm. 4 (2016); 31-48. -
Nuclear cementery, yes or no? A proposal for initial teacher training in critical thinking
Pedagogical Studies; Vol. 48 No. 1 (2022); 11-31. -
Nuclei of meaning that emerge from the experience of Human Rights Training in in-service teachers and pedagogy students from a Chilean state university
Pedagogical Studies; Vol. 43 Núm. 3 (2017); 83-101. -
Nuevas tecnologías y estudiantes chilenos de secundaria: Aportes a la discusión sobre la existencia de nuevos aprendices
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.39 n.2 2013. -
Nuevas tendencias de aprendizaje colaborativo en e-learning: Claves para su implementación efectiva
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.42 n.1 2016. -
Núcleos de sentido que emergen desde la experiencia de Formación en Derechos Humanos en docentes en ejercicio y estudiantes de Pedagogía de una Universidad estatal de Chile
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.43 n.3 2017. -
Número Especial: Escuela, educación física y transformación social
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.38 n.especial 2012.