Browsing Estudios Pedagógicos by Title
Now showing items 1495-1514 of 1987
-
Representativeness tensions between the academic and emotional-field, and their relationship with educators in the school culture of PACE university students
Pedagogical Studies; Vol. 47 No. 3 (2021); 79-98. -
Research and teaching practice in education of teachers
Pedagogical Studies; Vol. 35 Núm. 1 (2009); 253-260. -
Research as a means of teachers’ professional development: Challenges and perspectives
Pedagogical Studies; Vol. 41 Núm. 2 (2015); 389-399. -
Resilience and job satisfaction among teachers from public and private subsidized schools from the commune of Machalí
Pedagogical Studies; Vol. 43 Núm. 1 (2017); 75-86. -
Resilience-Self Esteem-Psychological Well-Being and Intelectual Capacity of senior high school students who have high perfomances in vulnerable schools
Pedagogical Studies; Vol. 40 Núm. 1 (2014); 215-228. -
Resiliencia y satisfacción laboral en profesores de colegios municipales y particulares subvencionados de la comuna de Machalí
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.43 n.1 2017. -
Resiliencia-Autoestima-Bienestar psicológico y Capacidad intelectual de estudiantes de cuarto medio de buen rendimiento de liceos vulnerables
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.40 n.1 2014. -
RESPUESTA DE LOS ACADÉMICOS DE UNA UNIDAD CIENTÍFICA ANTE EL CAMBIO DE PARADIGMA EDUCACIONAL EN UNA UNIVERSIDAD CHILENA DEL CONSEJO DE RECTORES
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.32 n.1 2006. -
Restorative pedagogy: a proposal for educational resignification for the reconstruction of the social fabric in Colombia
Pedagogical Studies; Vol. 48 No. 2 (2022); 159-178. -
Resultados, Aprendizajes y Perspectivas de la Plataforma PEPE como Contribución a la Educación Escolar
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.39 n.Especial 2013. -
Results, Learning, and Perspectives of the PEPE Platform as a Contribution to School Education
Pedagogical Studies; Vol. 39 Núm. Especial (2013); 25-40. -
Rethinking distance education in the digital age
Pedagogical Studies; Vol. 49 No. 1 (2023); 237-253. -
Rethinking teacher evaluation: Chile-Mexico
Pedagogical Studies; Vol. 49 No. 1 (2023); 203-218. -
REVALIDACIÓN DE CONSTRUCTO ÍNDICE DE CALIDAD DEL APRENDIZAJE PROFESIONAL
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.34 n.2 2008. -
Review of experience of reflection in teacher's education
Pedagogical Studies; Vol. 35 Núm. 2 (2009); 243-260. -
REVISIÓN DE EXPERIENCIA DE REFLEXIÓN EN LA FORMACIÓN INICIAL DE DOCENTES
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.35 n.2 2009. -
Revisión sistemática sobre habilidades de pensamiento en el aula (2000-2013)
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.42 n.2 2016. -
Riders and foundlings: a taxonomy of the traditional universities of regional Chile
Pedagogical Studies; Vol. 48 No. 1 (2022); 367-388. -
Robotics technology in deprived school contexts with Mapuche students
Pedagogical Studies; Vol. 39 Núm. Especial (2013); 75-84. -
Rol del psicólogo en establecimientos particulares pagados del Gran Concepción, Chile: Un proceso de co-construcción
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.38 n.2 2012.