Browsing Revista Reflexión e Investigación Educacional by Title
Now showing items 66-80 of 80
-
Relación entre habilidad de metaconocimiento emocional, valoración ante la vida y nivel de ansiedad de funcionarios de un colegio de la ciudad de Concepción
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 1 Núm. 2 (2018): Revista Reflexión e Investigación Educativa; 35-51. -
Reseña del Profesor Enrique Blanco Hadi
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 1 Núm. 2 (2018): Revista Reflexión e Investigación Educativa; 15-18. -
Self-efficiency: an approach to the state of research in Latin America
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 2 Núm. 2 (2020): Revista Reflexión e Investigación Educativa; 91-102. -
Self-perception of novice students of pedagogies related to the vocation and pedagogical talent
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 1 Núm. 1 (2018): Revista Reflexión e Investigación Educativa; 33-56. -
Social imaginaries of higher education and new meanings of university students in the pandemic’ context
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 4 Núm. 1 (2021): Revista Reflexión e Investigación Educativa; 82-99. -
Social, legal-normative representations on education: Inclusion, quality and equity of the Chilean educational system
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 4 Núm. 2 (2022): Revista Reflexión e Investigación Educativa; 57-72. -
Strategies for the development of self-knowledge and motivation of higher education students
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 2 Núm. 1 (2019): Revista Reflexión e Investigación Educativa; 15-34. -
Sustainable environmental education as a bridge of change for the modern school
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 2 Núm. 2 (2020): Revista Reflexión e Investigación Educativa; 103-116. -
Teacher competences for the work of the family-school relationship. A perspective from the socio-emotional aspects
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 3 Núm. 1 (2020): Revista Reflexión e Investigación Educativa; 125-135. -
The historical school discipline as a projection of Eurocentric modernity: A reflection from decoloniality
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 4 Núm. 2 (2022): Revista Reflexión e Investigación Educativa; 97-107. -
The human being in the flow of encounter and respect
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 4 Núm. 2 (2022): Revista Reflexión e Investigación Educativa; 109-120. -
The new teachers as a product of positive education
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 4 Núm. 1 (2021): Revista Reflexión e Investigación Educativa; 130-142. -
The relevance of emotional autonomy in family and educational contexts
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 4 Núm. 1 (2021): Revista Reflexión e Investigación Educativa; 144-155. -
Towards an educational project focused on communities
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 4 Núm. 1 (2021): Revista Reflexión e Investigación Educativa; 116-129. -
Valor formativo de la historia en la escuela: su estudio a través del código disciplinar
Revista Reflexión e Investigación Educacional; Vol. 3 Núm. 2 (2021): Revista Reflexión e Investigación Educativa; 139-149.