Browsing Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho by Title
Now showing items 138-157 of 158
-
The progressive free-of-charge in the higher education. A constitutional obligation of the state of Chile
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 1 Núm. 2 (2014); Pág. 29 - 47. -
The quality of university education and his relationship to the civic education
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 2 Núm. 1 (2015); Pág. 55 - 67. -
The right to education in international law of human rights
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 1 Núm. 1 (2014); Pág. 20-35. -
The role of research in legal education: An issue of power and coloniality
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 8 Núm. 2 (2021); 61-80. -
The teaching of law aimed at the development of creativity
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 6 Núm. 1 (2019); 5-22. -
The Unit of University Pedagogy and Didactics of Law of the Faculty of Law of the University of Chile: its place in the history of the reform of the teaching of Law
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 8 Núm. 2 (2021); 1-8. -
The Use of the Logbook in the Law Process Learning Process
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 7 Núm. 1 (2020); 225-236. -
Tools to dismantle prejudices and stereotypes in legal education
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 7 Núm. 2 (2020); 9-22. -
Towards a curriculum that strengthens financial education in law degrees
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 8 Núm. 1 (2021); 45-68. -
Towards a learning professional mode: personal learning environments (PLE) applied to the legal professions
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 8 Núm. 2 (2021); 39-60. -
Towards a systematization of the elements of legal research. Results of an experience
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 6 Núm. 2 (2019); 97-122. -
Trabajando en “tres turnos” en tiempos de pandemia: profesoras de derecho y carrera académica en América Latina
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 8 Núm. 1 (2021); 1-10. -
Un estudio sobre la aplicabilidad del aprendizaje basado en proyectos en la enseñanza del derecho
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 8 Núm. 1 (2021); 29-44. -
Universidad y educación no presencial en contexto de pandemia
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 8 Núm. 1 (2021); 325-346. -
University teaching and evaluation
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 3 Núm. 1 (2016); pp. 45-60. -
Use of personal learning environment in introduction of law courses
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 4 Núm. 1 (2017); pp. 225-253. -
Using “case studies” at law classes
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 6 Núm. 2 (2019); 123-139. -
"Usted, chiquilla, también puede”. Reflexiones en torno al sexismo en la universidad en estudiantes de Derecho
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 7 Núm. 2 (2020); 119-142. -
Validation of the instrument of measurement to a national characterization of law students
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 1 Núm. 2 (2014); Pág. 105 - 120. -
What is not academic plagiarism
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 7 Núm. 2 (2020); 185-204.