Browsing Estudios Pedagógicos by Title
Now showing items 1336-1355 of 1987
-
Physical Education functions in school: an approach focused on social justice and knowledge reconstruction
Pedagogical Studies; Vol. 38 Núm. Especial (2012); 13-26. -
Physical Education in Chile: One Tells the History of the Discipline in the Writings of the First Official Publication of Physical Education Institute of the University of Chile (1934-1962)
Pedagogical Studies; Vol. 40 Núm. 2 (2014); 265-282. -
Physical punitive actions: an intercultural perspective
Pedagogical Studies; Núm. 29 (2003); 85-95. -
Physics class is an extension of the math class: perceptions of high school students on the teachings of physics
Pedagogical Studies; Vol. 47 Núm. 3 (2021); 291-302. -
Physics class is an extension of the math class: perceptions of high school students on the teachings of physics
Pedagogical Studies; Vol. 47 No. 3 (2021); 291-302. -
PIZARRAS INTERACTIVAS PARA UN APRENDIZAJE MOTIVADO EN NIÑOS CON PARALISIS CEREBRAL
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.36 n.1 2010. -
Plataformas comunicacionales del ciberbullying: Una aplicación empírica en dos colegios de la quinta región, Chile
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.40 n.2 2014. -
Playing the Pandemic between newsgames and playful simulation
Pedagogical Studies; Vol. 46 Núm. 3 (2020); 123-140. -
Playing the Pandemic between newsgames and playful simulation
Pedagogical Studies; Vol. 46 No. 3 (2020); 123-140. -
Pluri-inter-transdisciplinary approaches in prospective university development: A case study
Pedagogical Studies; Vol. 39 Núm. 2 (2013); 115-127. -
Poder, ideología y conocimiento: aperturas epistemológicas del concepto de universidad en Chile
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.44 n.1 2018. -
Policies towards teachers in Chilean Neoliberalism
Pedagogical Studies; Vol. 48 No. 2 (2022); 351-371. -
Polifonía discursiva y procesos de cambio en los formadores de docentes: ¿Qué voces movilizan sus prácticas de enseñanza?
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.40 n.Especial 2014. -
Política educativa y profundizacion de la desigualdad en chile
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.34 n.2 2008. -
Políticas de responsabilización por desempeño escolar: Un debate a partir de la literatura internacional y el caso chileno
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.42 n.2 2016. -
POLÍTICAS EDUCACIONALES DE AFIRMACIÓN POSITIVA PARA LOS MAS POBRES: RESULTADOS DEL SEGUIMIENTO DE EGRESADOS DEL PROGRAMA LICEO PARA TODOS (CHILE)
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.34 n.1 2008. -
¿Por qué elegir una escuela privada subvencionada? Sectores medios emergentes y elección de escuela en un sistema de mercado
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.42 n.3 2016. -
¿Por qué Hago Evaluación Formativa en Educación Física? Relato Autobiográfico de un Docente
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.44 n.2 2018. -
Positive affect as a protective factor of school refusal behavior
Pedagogical Studies; Vol. 44 Núm. 3 (2018); 89-99. -
Positividad y Negatividad emocional: influencia en los procesos de aprendizajes
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.42 n.1 2016.