Browsing Estudios Pedagógicos by Title
Now showing items 1356-1375 of 1987
-
Possibilities and controversies of the App in the communication and guidance of secondary education
Pedagogical Studies; Vol. 48 No. 2 (2022); 213-235. -
Power relationships in the placing of the Educational Reform in Chile
Pedagogical Studies; Vol. 38 Núm. 1 (2012); 333-344. -
Power, ideology and knowledge: Epistemological apertures of the concept of university in Chile
Pedagogical Studies; Vol. 44 Núm. 1 (2018); 315-329. -
Praxis and tools of the psychologist in psychosocial teams and school´s home visits: New challenges in education
Pedagogical Studies; Vol. 47 No. 2 (2021); 117-136. -
Prácticas de co-docencia: el caso de una dupla en el marco del Programa de Integración Escolar en Chile
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.43 n.2 2017. -
Prácticas de liderazgo y el rol mediador de la eficacia colectiva en la satisfacción laboral de los docentes
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.40 n.1 2014. -
Prácticas profesionales durante la formación inicial docente: análisis y optimización de sus aportes a los que aprenden y a los que enseñan a aprender "a enseñar"
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.40 n.Especial 2014. -
Pre-service Metaphorical Representations on Teacher's Role
Pedagogical Studies; Vol. 40 Núm. 2 (2014); 27-44. -
Pre-service teachers’ metacognitive control during the revision of texts in a foreign language
Pedagogical Studies; Vol. 49 No. 1 (2023); 219-236. -
Predicción del rendimiento en una asignatura empleando la regresión logística ordinal
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.40 n.1 2014. -
Predicting Performance in a Subject Using Ordinal Logistic Regression
Pedagogical Studies; Vol. 40 Núm. 1 (2014); 145-162. -
Predictive models of pedagogical competence in Vocational Secondary School teachers through educational data mining
Pedagogical Studies; Vol. 48 No. 2 (2022); 179-197. -
Predisposición desfavorable hacia el aprendizaje de las Matemáticas: una propuesta para su medición
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.42 n.1 2016. -
Preferences of learning methodologies from choice models
Pedagogical Studies; Vol. 48 No. 1 (2022); 213-230. -
Preferencias académicas y laborales en la adolescencia: Una perspectiva de género
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.42 n.2 2016. -
Prelinguistic interaction: first coordinations of consensus actions
Pedagogical Studies; Núm. 30 (2004); 61-74. -
Premises for teaching of oral expression in Chile
Pedagogical Studies; Vol. 47 No. 1 (2021); 251-265. -
Preparation for teaching oral and written language in early childhood teaching programs: diverse approaches and similar dilemmas
Pedagogical Studies; Vol. 42 Núm. 1 (2016); 17-36. -
Preschool education challenges in Chile: Enlarge the coverage, improve quality and avoid attach effect
Pedagogical Studies; Vol. 41 Núm. 2 (2015); 287-303. -
Preschool teacher professional development: an analysis of a pedagogical experience from action-research and mediated interaction
Pedagogical Studies; Vol. 43 Núm. 3 (2017); 175-192.