Browsing Estudios Pedagógicos by Title
Now showing items 1387-1406 of 1987
-
Problems of the professional insertion of teachers: the need for mentoring
Pedagogical Studies; Vol. 42 Núm. 4 (2016); 201-221. -
Procastination, internet addiction, and academic performance in Ecuadorian college students
Pedagogical Studies; Vol. 43 Núm. 3 (2017); 275-289. -
Proceso de enseñanza aprendizaje de la lengua inglesa en escuelas públicas chilenas: ¿Producción o reproducción?
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.42 n.especial 2016. -
PROCESOS COGNITIVOS IMPLICADOS EN LA LECTURA DE LOS SORDOS
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.35 n.1 2009. -
Procesos de fiscalización escolar en Chile: Aproximación preliminar al contexto de los establecimientos municipales y particulares subvencionados de la Región Metropolitana
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.43 n.3 2017. -
Procesos de formación inicial docente en contextos multiculturales: inclusión y exclusión
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.38 n.1 2012. -
Processes of teacher improvement at Universidad de Tarapacá and its relationship with performance indicators
Pedagogical Studies; Vol. 48 No. 3 (2022); 65-78. -
Procrastinación, adicción al internet y rendimiento académico de estudiantes universitarios ecuatorianos
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.43 n.3 2017. -
Production of space-corporal knowledge in dance teaching
Pedagogical Studies; Vol. 46 Núm. 2 (2020); 75-96. -
Production of space-corporal knowledge in dance teaching
Pedagogical Studies; Vol. 46 No. 2 (2020); 75-96. -
Productive Discussions to Support Text Comprehension: Specific Skills and Knowledge in Teachers’ Education
Pedagogical Studies; Vol. 42 Núm. 4 (2016); 87-106. -
Profesores de historia e historiografía estatista: Consideraciones básicas para los estudiantes de Pedagogía en Historia
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.39 n.1 2013. -
Profesores principiantes de Educación Básica: dificultades de la enseñanza en contextos escolares diversos
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.42 n.4 2016. -
Professional knowledge for transforming the educational model in Chile
Pedagogical Studies; Vol. 40 Núm. Especial (2014); 145-160. -
Professional Learning Communities in Chile: Dimensions and Development Stages
Pedagogical Studies; Vol. 47 Núm. 3 (2021); 141-165. -
Professional Learning Communities in Chile: Dimensions and Development Stages
Pedagogical Studies; Vol. 47 No. 3 (2021); 141-165. -
Professional practices in initial Teacher education: analysis and optimization of its contributions to those who learn and to those who teach to learn "to teach"
Pedagogical Studies; Vol. 40 Núm. Especial (2014); 239-256. -
Professional self-esteem in teacher who participate in Mathematics Teacher Training Programs in the context of teaching evaluation
Pedagogical Studies; Vol. 39 Núm. 1 (2013); 129-142. -
Professional teaching work incentives and their relation to assessment and individual economic incentive policies
Pedagogical Studies; Vol. 41 Núm. 1 (2015); 7-26. -
Professional's ethical formation and professional ethics of the professor
Pedagogical Studies; Vol. 45 No. 3 (2019); 185-199.