Browsing Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho by Title
Now showing items 116-135 of 427
-
Estrategia para la enseñanza de las relaciones internacionales en la carrera de Derecho en Cuba
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 7 Núm. 2 (2020); 279-298 -
Estrategia pedagógica para la enseñanza de la Constitución Política en la construcción de competencias ciudadanas en Vista Hermosa, Meta, Colombia
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 8 Núm. 2 (2021); 263-280 -
Estructura curricular de cursos de derecho en Santa Catarina y el reconocimiento por el "Sello OAB"
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 5 Núm. 1 (2018); 59-99 -
Ethics in university education: On the new disciplinary policy of the Universidad de los Andes, Chile
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 10 No. 2 (2023); 207-226 -
Evaluation of learning with a human and comprehensive sense in legal education
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 10 No. 2 (2023); 1-16 -
Evaluation of technological resources for legal training in times of Covid-19
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 9 No. 1 (2022); 155 a 172 -
Evaluation of the current teaching of notarial law and the incorporation of constructivism as an innovative educational current at the postgraduate level
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 10 No. 1 (2023); 59-70 -
Evaluation of the sanctioning power in Autonomous Public Universities in Mexico
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 11 No. 2 (2024); 89-106 -
Experience of Chilean curricular innovation of the Law career of the University Academy of Christian Humanism
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 9 No. 1 (2022); 191 a 204 -
Exploratory study of the characteristics of autonomous work in university students
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 3 Núm. 1 (2016); pp. 88-105 -
Exploratory study of the characteristics of autonomous work in university students
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 3 No. 1 (2016); pp. 88-105 -
Factors that influence the perception of legal professionals about the knowledge necessary for law practice: Analysis of a study on minimum standards of legal competence
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 12 No. 1 (2025); 155-176 -
Film society as a didactic instrument of human rights education: a case study in an undergraduated course in International Relations in Brazil
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 3 No. 2 (2016); 5-29 -
First year seminars: Their contribution to student persistence and retention
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 10 No. 2 (2023); 287-308 -
For a training of the Brazilian judge in the evaluation of evidence
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 10 No. 2 (2023); 169-190 -
Formative assessment in teaching profession ethics of future lawyers
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 8 Núm. 1 (2021); 97-116 -
Formative assessment in teaching profession ethics of future lawyers: Cognitive and evaluative aspects through a case study
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 8 No. 1 (2021); 97-116 -
Formative research as a methodological strategy of human rights: From theory to practical experience
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 8 No. 1 (2021); 241-262 -
Frequent errors in the use of the methodology of legal research
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 4 Núm. 2 (2017); pp. 87-98 -
Frequent errors in the use of the methodology of legal research
. Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 4 No. 2 (2017); pp. 87-98