Browsing Estudios Pedagógicos by Title
Now showing items 1182-1201 of 1987
-
Metacognition: a way towards learning how to learn
Pedagogical Studies; Vol. 34 Núm. 1 (2008); 187-197. -
Methodological challenges for the study of the reflection in a teaching training context
Pedagogical Studies; Vol. 40 Núm. Especial (2014); 71-86. -
Methodological knowledge introjection transposed in the final thesis for graduation
Pedagogical Studies; Vol. 42 Núm. 2 (2016); 113-127. -
Methodological strategies for the teaching and learning of geometry, used by teachers in second cycle, in order to generate a methodological approach adequate to contents
Pedagogical Studies; Vol. 42 Núm. 1 (2016); 87-105. -
Methodological study of the variables involved in the construct of “support and participation of the family in educational processes”
Pedagogical Studies; Vol. 44 Núm. 1 (2018); 115-133. -
Metodología docente y de evaluación en el nuevo espacio de convergencia europea para la formación del docente de Educación Secundaria
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.42 n.1 2016. -
Métodos cualitativos de investigación
Estudios pedagógicos (Valdivia) n.26 2000. -
Midiendo calidad en educación superior: análisis de confiabilidad y validez de una encuesta de certificación de calidad del pregrado, versión estudiantes
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.37 n.2 2011. -
Miedo al fallo de los estudiantes y la relación con la intención de ser físicamente activo e importancia de la Educación Física en Educación Secundaria
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.44 n.1 2018. -
Migrant cultural diversity and school curriculum in Language and Communication from 1st to 6th grade: distances and proximities
Pedagogical Studies; Vol. 45 Núm. 1 (2019); 83-102. -
Mixe pedagogy: contributions to a (decolonial) philosophy of education proper from the Américas
Pedagogical Studies; Vol. 42 Núm. 3 (2016); 429-447. -
Mobilizing principles and forms of organization of dialogic community classrooms
Pedagogical Studies; Vol. 49 No. 1 (2023); 387-412. -
Model-theoretical bases for school science: the notion of “empirical comparability”
Pedagogical Studies; Vol. 46 Núm. 2 (2020); 447-469. -
Model-theoretical bases for school science: the notion of “empirical comparability”
Pedagogical Studies; Vol. 46 No. 2 (2020); 447-469. -
MODELIZACION MATEMÁTICA CON ESTUDIANTES DE SECUNDARIA DE LA COMUNA DE TALCA, CHILE
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.33 n.2 2007. -
MODELO CONCEPTUAL PARA LA DESERCIÓN ESTUDIANTIL UNIVERSITARIA CHILENA
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.34 n.2 2008. -
Modelo Estocástico de las interconexiones conceptuales en un proceso de aprendizaje en el aula
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.38 n.2 2012. -
Modelos de gestión de la diversidad cultural para la escolarización de alumnado inmigrante en las escuelas chilenas: Desafíos para la interculturalidad actual
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.40 n.2 2014. -
Modos de interacción como fundamento en la realización de una evaluación formativa no instrumentada
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.41 n.2 2015. -
More Propaedeutic Programs in Chile. The discourse of students at Universidad Católica Silva Henríquez
Pedagogical Studies; Vol. 39 Núm. 2 (2013); 263-278.