Browsing Estudios Pedagógicos by Title
Now showing items 188-207 of 1987
-
Attitudes toward the diversity of students in Preschool Education
Pedagogical Studies; Vol. 46 No. 1 (2020); 241-255. -
Attributes of quality teaching in higher education: a systematic review
Pedagogical Studies; Vol. 42 Núm. 3 (2016); 483-506. -
Attribution Scale of General Achievement Motivation (EAML-G): Adaptation and analysis of its psychometric properties
Pedagogical Studies; Vol. 39 Núm. 1 (2013); 83-97. -
Aula invertida mediada por el uso de plataformas virtuales: un estudio de caso en la formación de profesores de física
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.43 n.3 2017. -
Authoritarianism of school principals and administrators: the dark side of school violence and leadership
Pedagogical Studies; Vol. 49 No. 2 (2023); 221-241. -
AUTO EVALUACIÓN INSTITUCIONAL Y ACREDITACIÓN COMO ASEGURAMIENTO DE LA CALIDAD DE LA EDUCACIÓN: IMPLICANCIAS TEÓRICAS Y PRÁCTICAS
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.35 n.2 2009. -
Auto-regulación del aprendizaje y rendimiento académico
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.39 n.1 2013. -
Autodescubrimiento ético y deliberación: Hacia un modelo de enseñanza de la ética en el modelo por competencias
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.41 n.2 2015. -
Autoestima profesional en docentes beneficiarios del Programa de Postítulo de matemáticas en el contexto de la evaluación docente
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.39 n.1 2013. -
Autoevaluación y Emociones en la Formación Inicial de Profesores de Educación Física
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.39 n.1 2013. -
Autonomous learning and digital platforms: use of YouTube tutorials of young people in Ecuador
Pedagogical Studies; Vol. 46 Núm. 2 (2020); 285-297. -
Autonomous learning and digital platforms: use of YouTube tutorials of young people in Ecuador
Pedagogical Studies; Vol. 46 No. 2 (2020); 285-297. -
Bases conceptuales del enfoque histórico-cultural para la comprensión del lenguaje
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.38 n.2 2012. -
Basic formative knowledge for healthy physical education
Pedagogical Studies; Vol. 38 Núm. 1 (2012); 197-214. -
Beginning and staying Narrative from two teachers from schools with high vulnerability indexes
Pedagogical Studies; Vol. 47 No. 1 (2021); 27-46. -
Beginning and staying. Narrative from two teachers from schools with high vulnerability indexes
Pedagogical Studies; Vol. 47 Núm. 1 (2021); 27-46. -
Behavior Problems in Chilean Preschool Children: Perceptions of Mothers and Educational Staff
Pedagogical Studies; Vol. 40 Núm. 2 (2014); 175-187. -
Beliefs about teacher-student interactions in collaborative learning
Pedagogical Studies; Vol. 47 Núm. 3 (2021); 303-319. -
Beliefs about teacher-student interactions in collaborative learning
Pedagogical Studies; Vol. 47 No. 3 (2021); 303-319. -
Beliefs and Styles of Supervision of Teachers Teaching Practice Supervisors: Results in Exploratory Sample
Pedagogical Studies; Vol. 40 Núm. 2 (2014); 321-340.