Browsing Estudios Pedagógicos by Title
Now showing items 1199-1218 of 2055
-
Meanings Given to the Assessment of Teaching and Learning. Interpretation from a Group of Physical Education Teachers
Pedagogical Studies; Vol. 40 Núm. 2 (2014); 65-82. -
Meanings of bullying from the perspective of bystanders
Pedagogical Studies; Vol. 47 No. 2 (2021); 231-245. -
Meanings of secondary education from the school experience of students of public schools
Pedagogical Studies; Vol. 34 Núm. 1 (2008); 105-122. -
Means of Assessment and Development of Competences in Higher Education for Physical Education Students
Pedagogical Studies; Vol. 44 Núm. 2 (2018); 241-257. -
Measuring quality in higher education: analysis of reliability and validity of an undergraduate quality certification scale-student version
Pedagogical Studies; Vol. 37 Núm. 2 (2011); 109-121. -
Mecanismos de influencia educativa en un Preuniversitario Popular de Santiago de Chile: control del aprendizaje y equidad en la educación superior
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.42 n.2 2016. -
Mechanisms of educational influence in a Popular Pre-University of Santiago: control of learning and equity in higher education
Pedagogical Studies; Vol. 42 Núm. 2 (2016); 51-68. -
MED: in-service instructional model for mathematics teachers based on experience
Pedagogical Studies; Vol. 42 Núm. 4 (2016); 281-298. -
MED: Modelo de formación continua para profesores de matemática, basada en la experiencia
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.42 n.4 2016. -
Mediación lectora y primera infancia: Construcción de sentidos subjetivos e identitarios. Estudio de caso en niños de 3° y 4° de educación básica del Colegio Adventista de Valdivia
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.41 n.especial 2015. -
Medios de Evaluación y Desarrollo de Competencias en Educación Superior en Estudiantes de Educación Física
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.44 n.2 2018. -
Mejora educativa a partir de asesoría externa: el complejo camino hacia la sostenibilidad
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.42 n.2 2016. -
Mejoramiento de la comprensión auditiva en portugués como LE en contextos comunicativos mediados por la tecnología
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.41 n.1 2015. -
Mentor’s profile based on competencies
Pedagogical Studies; Vol. 36 Núm. 1 (2010); 117-129. -
Mercado, rendición de cuentas e información pública en educación superior
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.38 n.2 2012. -
METACOGNICION: UN CAMINO PARA APRENDER A APRENDER
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.34 n.1 2008. -
Metacognition: a way towards learning how to learn
Pedagogical Studies; Vol. 34 Núm. 1 (2008); 187-197. -
Methodological challenges for the study of the reflection in a teaching training context
Pedagogical Studies; Vol. 40 Núm. Especial (2014); 71-86. -
Methodological knowledge introjection transposed in the final thesis for graduation
Pedagogical Studies; Vol. 42 Núm. 2 (2016); 113-127. -
Methodological procedure for the integration of Information Technologies and their evaluation by means of a quasi-experiment
Estudios Pedagógicos; Vol. 49 No. 3 (2023); 271-292.