Browsing Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho by Title
Now showing items 162-181 of 333
-
Legal Education and pedagogical dynamics: the application of the active methodology in the course of law at the Federal University of Acre, Campus Floresta
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 7 No. 2 (2020); 247-262. -
Legal education in Argentina: A critical review
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 9 No. 1 (2022); 1 a 38. -
Legal education in Brazil
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 1 Núm. 1 (2014); Pág. 72-87. -
Legal education in Brazil: a critical reading of the Brazilian national curricular guidelines for the law and their forms of re-contextualization from the theories of Basil Bernstein
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 1 No. 1 (2014); Pág. 72-87. -
Legal Education in the Common Law: A Brief History with Special Reference to the United States
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 8 Núm. 2 (2021); 9-38. -
Legal Education in the Common Law: A Brief History with Special Reference to the United States
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 8 No. 2 (2021); 9-38. -
Legal education to prevent family violence in universities
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 9 No. 1 (2022); 173 a 190. -
Legal Education: The experience of the Legal Protection Group a venezuelan refugee and migrant population in Colombia: 2018-2021
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 9 No. 1 (2022); 93 a 112. -
Legal higher education in careers with an economic profile in Cuba
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 8 No. 1 (2021); 221-240. -
Legal research as a tool for improving the teaching-learning process of the law
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 1 Núm. 1 (2014); Pág. 36-57. -
Legal research as a tool for improving the teaching-learning process of the law
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 1 No. 1 (2014); Pág. 36-57. -
Legal teaching in prudence: The legal positivist myth of the given is still a monster on the lurk
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 9 No. 2 (2022); 257-273. -
Legalidad y legitimidad de la asistencia obligatoria a clases teóricas y portafolios de evidencias en instituciones públicas de educación superior de Ecuador
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 8 Núm. 1 (2021); 283-304. -
Legality and legitimacy of compulsory attendance to theoretical classes and evidence portfolios in public higher education institutions in Ecuador
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 8 No. 1 (2021); 283-304. -
Lenguaje cinematográfico en la formación docente
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 5 Núm. 2 (2018); 123-138. -
Linking university and legislature as teaching approach for learning law. Human rights, university and the legislative
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 2 No. 2 (2015); Pág. 3-23. -
Los centennials como un reto antiformalista para las Facultades de Derecho
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 8 Núm. 1 (2021); 11-28. -
Los Núcleos de investigación en Derecho y su impacto en la graduación
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 3 Núm. 2 (2016); 159-171. -
Los saberes movilizados por el buen profesor en la visión de alumnos concluyentes del curso de derecho
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 5 Núm. 1 (2018); 128-143. -
Mapeo general de la literatura sobre la docencia jurídica
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 8 Núm. 1 (2021); 117-136.