Browsing Estudios Pedagógicos by Title
Now showing items 1239-1258 of 1987
-
Novice teachers in primary education: difficulties of teaching in diverse school’s contexts
Pedagogical Studies; Vol. 42 Núm. 4 (2016); 31-48. -
Nuclear cementery, yes or no? A proposal for initial teacher training in critical thinking
Pedagogical Studies; Vol. 48 No. 1 (2022); 11-31. -
Nuclei of meaning that emerge from the experience of Human Rights Training in in-service teachers and pedagogy students from a Chilean state university
Pedagogical Studies; Vol. 43 Núm. 3 (2017); 83-101. -
Nuevas tecnologías y estudiantes chilenos de secundaria: Aportes a la discusión sobre la existencia de nuevos aprendices
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.39 n.2 2013. -
Nuevas tendencias de aprendizaje colaborativo en e-learning: Claves para su implementación efectiva
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.42 n.1 2016. -
Núcleos de sentido que emergen desde la experiencia de Formación en Derechos Humanos en docentes en ejercicio y estudiantes de Pedagogía de una Universidad estatal de Chile
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.43 n.3 2017. -
Número Especial: Escuela, educación física y transformación social
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.38 n.especial 2012. -
OBEDIENTES MEMORIONES O REFLEXIVOS PENSANTES: TENSIONES ENTRE OBJETIVOS IDENTITARIOS Y COGNITIVOS EN ENSEÑANZA DE LA HISTORIA RECIENTE DE CHILE EN 6º AÑO DE ENSEÑANZA BÁSICA
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.35 n.2 2009. -
Observando el aula de formación inicial: desarrollando conocimiento matemático para la enseñanza en dos casos de formación de profesores de educación básica
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.43 n.2 2017. -
Observing the teachers’ education classroom: developing Mathematical Knowledge for Teaching in two cases of primary teachers’ education
Pedagogical Studies; Vol. 43 Núm. 2 (2017); 333-354. -
Obstacles and needs in the formative and professional trajectory of the beginner teacher mentor
Pedagogical Studies; Vol. 45 Núm. 3 (2019); 7-30. -
Obstacles and needs in the formative and professional trajectory of the beginner teacher mentor
Pedagogical Studies; Vol. 45 No. 3 (2019); 7-30. -
On dynamic causal thinking: towards an educational perspective
Pedagogical Studies; Vol. 33 Núm. 1 (2007); 129-149. -
On the didactic of oral and written production implemented in Secondary Level Classrooms
Pedagogical Studies; Vol. 42 Núm. Especial (2016); 41-55. -
On the forms of practice of physical education in the kindergarten
Pedagogical Studies; Vol. 38 Núm. Especial (2012); 311-325. -
On the pedagogical use of sites of commemoration: a visit of high school students to the Parque por la Paz ex Villa Grimaldi (Santiago, Chile)
Pedagogical Studies; Vol. 35 Núm. 1 (2009); 199-220. -
Online Self-regulated Learning Questionnaire (OSLQ): study of validity and reliability of the Spanish version
Pedagogical Studies; Vol. 46 Núm. 2 (2020); 251-266. -
Online Self-regulated Learning Questionnaire (OSLQ): study of validity and reliability of the Spanish versión
Pedagogical Studies; Vol. 46 No. 2 (2020); 251-266. -
Opinión del alumnado sobre el empleo de rúbricas en la universidad
Estudios pedagógicos (Valdivia) v.43 n.2 2017. -
Order in the production of knowledge: Normativities in the Chilean education around diversity
Pedagogical Studies; Vol. 41 Núm. Especial (2015); 253-266.