Browsing Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho by Title
Now showing items 268-287 of 373
-
Social perceptions about credit and access to higher education in Colombia: A polyphonic approach
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 10 No. 2 (2023); 227-248. -
Strategy for teaching international relations in the Law university studies in Cuba
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 7 No. 2 (2020); 279-298. -
Structural problems of the accreditation of higher education in Chile
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 6 Núm. 1 (2019); 43-78. -
Structural problems of the accreditation of higher education in Chile: 2006-2012
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 6 No. 1 (2019); 43-78. -
Teaching and learning law and artificial intelligence in Chile: On the minor in Artificial Intelligence and Law at the Universidad Autónoma de Chile
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 8 Núm. 2 (2021); 281-302. -
Teaching and learning law and artificial intelligence in Chile: On the minor in Artificial Intelligence and Law at the Universidad Autónoma de Chile
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 8 No. 2 (2021); 281-302. -
Teaching and learning of metacognitive strategies as a posibility for the Law teaching
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 3 No. 2 (2016); 75-93. -
Teaching collaboratively law. Essay on a first experience
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 1 Núm. 1 (2014); Pág. 88-103. -
Teaching collaboratively law. Essay on a first experience
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 1 No. 1 (2014); Pág. 88-103. -
Teaching innovation and ICT from the perspective of Law teaching
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 7 No. 2 (2020); 167-184. -
Teaching law and evidentiary reasoning through the case study method: Arguments for its adoption and adaptation to virtual contexts
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 10 No. 1 (2023); 91-112. -
Teaching methodologies proposals of formative disciplines in the curricular guidelines of Law School Courses in Brazil
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 2 Núm. 1 (2015); Pág. 83 -102. -
Teaching methodologies proposals of formative disciplines in the curricular guidelines of Law School Courses in Brazil
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 2 No. 1 (2015); Pág. 83 -102. -
Teaching of electoral law in Venezuela: Proposal for an Instructional Program for the Law School of the Fermín Toro University
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 9 No. 1 (2022); 205 a 220. -
Teaching of professionalism to undergraduate students of Law in Mexico: The impact on the practice of the legal profession
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 8 No. 2 (2021); 151-170. -
Tensiones emergentes en la coordinación sectorial y la economía política de los sistemas nacionales de educación superior en el capitalismo contemporáneo
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 8 Núm. 1 (2021); 305-324. -
Textual classes in law education: description and guidelines for teaching
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 7 No. 1 (2020); 63-90. -
The basic right to formal education for consumption as a mean of implementation of the consumer’s freedom of choice and of equality in establishment of contracts as well as of the collective and social right to environment protection
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 5 No. 1 (2018); 35-58. -
The case method and the brazilian normative precedent system
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 9 No. 1 (2022); 39 a 56. -
The centennials as a antiformalism challenge for law schools
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 8 No. 1 (2021); 11-28.