Browsing Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho by Title
Now showing items 287-306 of 409
-
Self-regulation of Learning in First Year Law Students: A pre-experimental design
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 10 No. 1 (2023); 195-214. -
Sentencia simulada del Tribunal Federal Supremo
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 5 Núm. 1 (2018); 100-111. -
Simulated judgment of the Supreme Federal Court: Applying the team based learning and the project based learning methodology in the Law course Degree
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 5 No. 1 (2018); 100-111. -
Social perceptions about credit and access to higher education in Colombia: A polyphonic approach
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 10 No. 2 (2023); 227-248. -
Socratical prompts: A proposal for pedagogical use in a Philosophy of Law course
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 11 No. 2 (2024); 21-38. -
Some trends on evaluation in law
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 11 No. 2 (2024); 107-124. -
Strategy for teaching international relations in the Law university studies in Cuba
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 7 No. 2 (2020); 279-298. -
Structural problems of the accreditation of higher education in Chile
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 6 Núm. 1 (2019); 43-78. -
Structural problems of the accreditation of higher education in Chile: 2006-2012
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 6 No. 1 (2019); 43-78. -
Systematic review of scientific literature applied to legal research
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 11 No. 1 (2024); 63-91. -
Teaching about the elderly: The experience from the view of law schools in Colombia
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 11 No. 2 (2024); 125-140. -
Teaching and learning law and artificial intelligence in Chile: On the minor in Artificial Intelligence and Law at the Universidad Autónoma de Chile
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 8 Núm. 2 (2021); 281-302. -
Teaching and learning law and artificial intelligence in Chile: On the minor in Artificial Intelligence and Law at the Universidad Autónoma de Chile
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 8 No. 2 (2021); 281-302. -
Teaching and learning of metacognitive strategies as a posibility for the Law teaching
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 3 No. 2 (2016); 75-93. -
Teaching collaboratively law. Essay on a first experience
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 1 Núm. 1 (2014); Pág. 88-103. -
Teaching collaboratively law. Essay on a first experience
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 1 No. 1 (2014); Pág. 88-103. -
Teaching innovation and ICT from the perspective of Law teaching
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 7 No. 2 (2020); 167-184. -
Teaching labor procedural law using an experiential approach: Reflections from a classroom in Bogotá
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 11 No. 2 (2024); 141-156. -
Teaching law and evidentiary reasoning through the case study method: Arguments for its adoption and adaptation to virtual contexts
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 10 No. 1 (2023); 91-112. -
Teaching methodologies proposals of formative disciplines in the curricular guidelines of Law School Courses in Brazil
Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho; Vol. 2 Núm. 1 (2015); Pág. 83 -102.